A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Békés - bekes_1907_06_02_226p.txt

Hírek

Telefonunk - a vizgyógyintézetekért.

Elismerjük, hogy a vármegyénkben létesített telefonhálózat a maga berendezésében nagyon szép dolog. Közgazdasági jelentősége nagyszerű. Meglehet, hogy a használati utasítása a kezelő postahivatalok szempontjából felséges is. Hanem a hálózat tulajdonképpen a nagy közönséget van hivatva szolgálni. (Bocsánat azonban, ebből nagyon kevés igaz. Nem kívánjuk, hogy az illetékes tényezők a kezelési utasítást a közönség kényelme szerint állítsák egybe. Eszünk ágában sincs, hogy követeljük a telefonközpontok részéről, miként az összeköttetéseket egy félóra alatt, annál kevésbé egy negyed óra alatt, vagy uram bocsá’: öt percz alatt létesítsék a mindennapi használatban. Végtére a postahivatalok feladata a közforgalom igényeit pontosan és gyorsan ellátni, melyhez az összes alkalmazottak óriási lázas tevékenysége és a telefon mellőzése kívántatik. Megtanultunk szerények lenni; eddig mindig kitértünk a telefonmizériák szellőztetése elől. De már azt igazán nem tudjuk szó nélkül hagyni, hogy a központ a jelentkező előfizetőkkel szemben úgy jár el, mintha egy hires hidegviz- gyógyintézet vidéki megbízottja lenne. Ha csenget valaki a központnak, utasítás értelmében kénytelen kagylóval a kezében ott kibiczelni, mig a központ vissza jelen tkezik. S ezenközben az előfizető idegeinek remek kipróbálására eltelik egy percz, öt percz, tiz percz, egy negyed óra. S ha ekkor türelmetlenségében a fél a kagylót levágja, a központ ezután nem csenget vissza, hanem csak beleszól a vezetékbe és ha feleletet nem kap, akkor megtette kötelesíégét s elégedetten hagyja ott a góczponti helyet. S az előfizető kezdheti újra ezt az idegedző komédiát. Tudjuk, hogy mindez előírás, de éppen ezért kellő tisztelettel szabad legyen kérni az illetékes köröket, hogy méltóztassanak ezt sutba dobni s e tekintetben tartsák fenn legalább a régi gyakorlatot. Ismételjük, szerények vagyunk mi is, a nagy közönség is, hozzászoktatott bennünket ehhez a telefonkezelőség. Nem kívánjuk, hogy hamarosan adja az összeköttetést, nem kívánjuk, hogy akár öt percz alatt, akár tiz percz alatt létesítsen kapcsolatot, de már azt idegeink nevében követeljük, hogy a központ ne kívánja, hogy az előfizető ott lesse a jelentkezést, hanem ha egyszer felhivatott, akkor csengessen vissza s ez által jelezze, hogy most már méltóztatik ráérni.

A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1906   <<   1907   >>   1908
Home
Delizsánsz.