A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Délmagyarország - dm_1925_07_09_6p.txt

Csak az automatikus telefonkapcsolóval
szűnnek meg a szegedi telefonmizériák.

Amióta az űzleti és társadalmi életnek nélkülözhetetlen érintkezési szerve a telefon, azóta örökös a panasz az apparátus müködése ellen. Hol a központ nem jelentkezik s a sürgős beszélgetést kereső sokszor negyedórákig is hiába várja a néma kagyló megszólalását, hol pedig téves kapcsolások okoznak bosszúságot a felhivónak. Az automatikus kapcsolóval Budapesten például már sikerült a bajokat kiküszöbölni. A szegedi posta azonban a régimódi berendezések használata mellett még messze van attól, hogy könnyedséggel, gépies pontossággal jelentkezzék a kapcsoló és tévedés nélkül hozza a kívánt számot. A szegedi telefonmizériákat kétségen kivül meg lehetne szüntetni, ha a telefonközpont elegendö számu, kipihent, minimális napi munkaidőt dolgozó személyzettel dolgoznék. Mert a szegedi telefon működése iránt különösen a legutóbbi időben sok a panasz. Az újonnan beosztott kapcsolószemélyzet nagyobbrésze férfi munkaerőkből rekrutálódik, akiket a szanálás kényszeritett a kapcsoló-kézsűlékekhez. Gyakorlatlanok s ami a legnagyobb hiba, bogy tul idegesek s igy nem csoda, ha nem szolgálhalják tökéletesen a közönség érdekeit. Pedig a posta, a lelefon egyenesen az adózó kőzőnség számára létesült s a Délmagyarország ez esetben is a lap olvasóinak érdekeit véli szolgálni, amikor a szegedi telefonmizériák ügyében kérdést intézett a szegedi postafőnökséghez.

- Kétségen kivül - mondotta Marton Ferenc postafőnök - a mai kimutatható kapcsolási zavaroknak oka egyedül az általános létszámcsökkentésben keresendő. A szanálás harminc fővel csökkentette a postaszemélyzet létszámát. A B listára leginkább a régi kipróbált és bevált női személyzet jutott, amely a telefon kapcsolásokat végezte. Az igy megüresedett állásokat kénytelenek voltunk uj személyzettel betölteni, akik bár eddig is a posta szolgálatában állottak, de telefonszolgálatot még nem teljesítettek.

- A kezdet nehéz, az uj kapcsolószemélyzet még gyakorlatlan, de alapos remény van arra, hogy a legrövidebb idő alatt teljes gyakorlottsággal szolgálhatják a közönség érdekeit. Hogy a telefon sohasem lehet tökéletes, mig emberek végzik a kapcsolásokat és a technikai berendezések is kihagynak, - az bizonyos. Hiszen elöfordulhat az is, bogy a hivójelzést közvetítő lámpa nem gyullad ki. A beszélgetést kérő hiába vár a kagylónál s ilyenkor is a vád, a rosszalás a kapcsolót éri, aki teljesen tehetetlen az esetleges technikai kihagyásokkal szemben.

- A posta fokozottabb ellenőrzést gyakoról a jövőben, hogy a zavarokat a lehetőségig kiküszöbölje és a téves kapcsolások bosszúságát megszűntesse. A kezelő minden egyes hívásnál köteles a számot visszamondani, hogy az esetleges tévedés reparálható legyen.

- A másik és talán a legnagyobb baj, a kor idegességében keresendő. A közönség türelmetlen, a felhivásnál másodperces várásokat percek elmultának vél s nem veszi azt figyelembe, hogy a telefonközpontban szolgálatot teljesítő 10-12 kapcsoló, napi 14-16 ezer kapcsolást végez az 1800 szegedi telefonapparátusnak.

- A postafőnökség az emberi munkateljesítőképesség határáig mindent megtesz a közönség érdekében, annyi azonban bizonyos, hogy a tökéletes, hibátlan, gyors, panasznélkűli telefonkapcsolások csak akkor valósulhatnak meg, ha az automatikus kapcsolót is beépítik a szegedi 1800 lelefonelöfizetőnek.

A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1924   <<   1925   >>   1926
Home
Delizsánsz.