A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Petőfi Népe - pn_1955_12_28_127p.txt

A posta dolgozóinak feladatai a Népújság-kampány második szakaszában

A megyei párt-végrehajtóbizottság október 17-i határozata értelmében a Népújság példányszám fejlesztésének első szakasza december 31-én ér véget.

Az első szakasz célkitűzése 3000 új Népújság olvasó megnyerése volt. E feladat végrehajtására mozgósítottak a párt- és tömegszervezetek, valamint a gazdasági szervek. A párthatározat teljesítése érdekében a népnevelők százai mellett a postahivatalok dolgozói, derék postáskézbesítőink is azért harcoltak, hogy területük terv előirányzatának teljesítését biztosítsák.

E közös munka eredménye, hogy néhány nappal az első szakasz lezárása előtt a kitűzött tervet globálisan teljesítettük. Eredményünk még jobb lenne, ha a bajai járás és városban, a kiskunhalasi járásban jobban szervezik meg a kampányt és teljesítik a tervüket. E területeken továbbra is elsőrendű föladat a Népújság-kampány tervelőirányzatának teljesítése.

1956. január 1-gyel kezdődik a kampány második szakasza. E szakasz fő célkitűzése a kampány során megszerzett új olvasók megtartása. Az elkövetkezendő időkben tehát mindinkább előtérbe kerül a posta, a postás dolgozók szerepe. A kampány első szakaszában elért eredmény ugyanis csak akkor marad igazán érték, ha a posta meg tudja szilárdítani, tartóssá teszi azokat. Minden postáskézbesítőnek egyúttal népnevelőnek kell lenni. Az előfizetők megtartása igen komoly munka a postai kézbesítők számára. Meggyőző agitációval, az előfizetők iránti előzékenységgel, a határidő rugalmas betartásával, az előfizetők fizetési szándékának figyelembevételével, a lapok pontos, időbeni kézbesítésével kell ezt a feladatot végrehajtani. Alkalmazkodni kell kézbesítőinknek az előfizetőkhöz. Ez az egyik feladat.

Postáskézbesítőink, másik feladata új előfizetők gyűjtése. Ezért nézzék meg a kézbesítők, hogy a körzetükben lakó dolgozók közül ki nem előfizető és jo agitációval, a Népújság tartalmának, rovatainak ismertetésével szerezzenek új előfizetőket. Rendkívül fontos, hogy a kézbesítők a dolgozók minden rétegéhez a lap őket érdeklő rovataiban, írásaival agitáljanak.

Használják fel kézbesítőink azt a kimeríthetetlen segítséget, melyet a népnevelők, vártcsoport- bizalmiak, sajtófelelősök és aktívák nyújtottak a Népújságkampány során. Kérjék további segítségüket a terjesztési munkához és az új előfizetők megtartásához.

A Népújság-kampány eredményének megtartása végeredményben attól is függ, milyen mértékben sikerül kézbesítőinknek tovább növelni a Népújság új olvasóinak számát.

Sok új barátot szereztek kézbesítőink a megyei lapnak. Sokszáz előfizetővel ismertették meg a Népújságot, s olvasásán keresztül a megye életét, eredményeit, terveit. Bizonyítsák be, hogy az a munka, amit a Népújság-kampány során végeztek és eredményt hozott, nem véletlen, mert kézbesítőink és hírlapfeleiőseink továbbra is elsőrendű feladatuknak tekintik a megyei pártbizottság lapjának, 3 Eácskiskunmegyei Népújságnak terjesztését.

Lukácsi László,
a Megyei Postahivatal vezetője.





















A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
Home
1954   <<   1955   >>   1956
Delizsánsz.