A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)
Délmagyarország - dm_1981_06_23_4p.txt
Segélykérő telefonok a Balatonnál
A posta vezérigazgatósága kísérletképpen - a Crossbar-rendszerbe be nem kapcsolt Balaton körüli települések segélykérő-telefonjait október végéig lakossági hívások rendelkezésére bocsálja. Ez azt jelenti, hogy a nyaralók és a helybeliek belföldi távolsági beszélgetésre és távirat feladásra egyaránt igénybe vehetik a segélykérő-telefonokat. Egy beszélgetés legfeljebb hat percig tarthat, a távirat szövege pedig tizenöt szavas lehet.
- Ezzel kapcsolatban a következőket kell tudni: a legközelebbi éjjel-nappali szolgálatot teljesítő központ a segélykérőn bejelentkezőtől megkérdi a nevét, lakcímét és személyi számát, illetve azt, hogy milyen módon kívánja kiegyenlíteni a telefonszámlát. Ezután kapcsolja a hívott állomást. A beszélgets vagy távirat dija a legközelebbi postán, a hívó lakó, vagy munkahelyére küldött postautalványon is befizethető, amennyiben az illető telefontulajdonos, akkor a telefonszámlájára írják. Több hívás esetén a központ sorrendben kapcsolja a kért számokat - egy beszélgetés utáni néhány perces várakozás után. Amennyiben a tapasztalatok kedvezőek lesznek a posta más területekre is kiterjeszti a módszert.