A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Petőfi Népe - pn_1964_02_16_124p.txt

Amíg a hívó vonalat kap

Telefongondok télen-nyáron

A téli hóviharok idején sűrűn találkozhattunk velük, amint tenyerükbe fújva ott fagyoskodtak a szakadt vezetékek körül. Postások ők is, de munkájuk egészen más, mint társaiké, akik jókora táskával oldalukon levelet, táviratot kézbesítenek.

- Feladatunk a távbeszélő- és távíróvonalak ellenőrzése és karbantartása, valamint az állomásváltozásokkal kapcsolatos munkák végrehajtása - így határozta meg röviden a posta műszaki gárdájának tevékenységét Koncz Ferenc, a kecskeméti Műszaki Fenntartási Üzem vezetője.

- A továbbiakban elmondta, hogy az üzem munkaterülete Kecskeméten kívül a megye 44 helységét öleli fel.

- Tavaly közel 2 millió forint értékű munkát végeztek mintegy 8 százalékkal túlteljesítve éves előirányzatukat. A tél előidézte károk - vezetékszakadások, oszloptörések - helyreállítása okozta a legtöbb gondot a műszakiaknak. Szinte éjjel-nappal utón voltak a szerelőbrigádok, s mintegy 300 ezer forint értékű javítási munkát végeztek a tavaszi hónapokban.

- De maradt munka bőven nyárra is. Mindenekelőtt azokat a nagyobb felújításokat végezték el, amelyekre télen nem kerülhetett sor. Ezenkívül 290 telefonállomás-változást - áthelyezést, illetve bekapcsolást - hajtottak végre. Jelentős feladat volt a városföldi új postahivatal országos hálózatba való bekapcsolása és a szalkszentmártoni, illetve kunszentmiklósi helyi hálózat korszerűsítése.

- Az üzem idei feladatairól szólva Koncz Ferenc közölte, hogy teljesítménytervük nagyjából azonos a múlt évi tényszámmal. A kemény tél, sajnos, ezen a tavaszon is sok munkát ad a szerelőknek. A rendes évi felújítási munkán kívül 1964-ben - az előfizetők kívánságának eleget téve - mintegy 150 telefonállomás-változást hajtanak végre.

Beszélgetésünk végén egy sokakat érintő kérdést tettünk fel az üzemvezetőnek:

- Mi okozza, hogy - különösen csúcsforgalmi időben - negyedórákat kell várni, amíg a hívó "vonalat kap" és vajon hoz-e kedvező változást 1965. ezen a téren?

- Kecskemét helyi hálózata telített. A központ 80 százalékos kihasználás mellett működik legideálisabban, de a jelenlegi 1820 telefon-szólóállomás 90-91 százalékos terhelést jelent. Ez okozza a csúcsforgalmi időben jelentkező zavarokat - mondta Koncz Ferenc.

- Kérdésünk második részére Válaszolva - remélhető-e kedvező változás - közölte, hogy az előzetes tervek szerint 1970- ben kerül sor Kecskemét telefonhálózatának korszerűsítésére. Addig jelentős javulás nem várható. Ez egyben felelet a mintegy 1500 igénylőnek is, akik naponta sürgetik az üzemet, hogy vezessék be hozzájuk is a telefont.

- Ha az ikerállomás létesítési lehetőségeinket is figyelembe vesszük, 1970- ig nem egészen 200 állomással bővíthető a jelenlegi hálózat. Ezeket az állomásokat természetesen elsősorban az államhatalmi szervek, közületek és vállalatok részére tartjuk fenn - fejezte be tájékoztatóját Koncz Ferenc üzemvezető.


B. D.
A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1963   <<   1964   >>   1965
Home
Delizsánsz.