A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Délmagyarország - dm_1968_06_02_9p.txt

Sok a telefon - nincs szerelő

Az ember szereti, ha a pénzéért ugyanannyit érő ellenszolgáltatást kap. így vannak a telefonelőfizetők is akiknek mondjuk szómbaton, vagy kettős ünnep előtt, késő délután elromlik a készüléke és süket marad a legközelebbi munkanapig, mert a posta csak akkor javítja meg. S azt ugyebár a telefonelőfizető nem teheti meg hogy ameddig süketen maradt a készüléke a posta hibájából, annyit vonjon le az esedékes számlából, a használati díj összegéből. Ez dukálna pedig, lévén, hogy a posta szolgáltató vállalat. S amikor a szolgáltatását szünetelteti, miért az előfizető rovására teszi? A problémáról dr. Hódi István, a Szegedi Postaigazgatóság helyettes vezetője így tájékoztatott: - A szegedi hálózatba kapcsolt előfizetői állomások bejelentett hibáinak megszüntetését az erre a célra szervezett zavarelhárító végzi. Szegeden és az igazgatóság három megyéjében a bejelentett hibát még aznap elhárítják, ha annak okát természetes jelenség, vihar, nagyobb arányú kábelbeázás nem befolyásolja. A helyi hibabejelentő szolgálat éjjel nappal a felek rendelkezésére áll és a bejelentés sorrendje szerint, az egészségügyi intézményeket, fegyveres testületeket, mentőket, tűzoltókat elsősorban figyelembe véve intézkedik. A zavarelhárító szervezet munkanapokon reggel 7-től délután fél 5-ig végzi munkáját, fél 5-t ől másnap reggel 7 óráig ügyeletes látja el a teendőket, elsősorban a köz érdeket szolgáló előfizetői állomások hibáinak megszüntetésére. A hibaelhárító szervezet munkaideje általában megegyezik az intézmények munkaidejével, Természetesen a fontos közintézményektől senki sem vitatja el az elsőbbséget, viszont a magánelőfizetők is megérdemelnék az ügyeleti szolgálat bővítését. - Munkaszüneti napokon, fizetett ünnepnapokon a zavarelhárítást számukra ugyancsak az ügyeleti készenléti szolgálat végzi, főként és elsősorban a már fentebb jelzett állomásoknak. Sok évi tapasztalat szerint munkaszüneti napokon a lakásokban levő állomások meghibásodása általában nem sok, két-három eset szokott előfordulni s ezért a hibák megszüntetése a munkanapra tolódik. Két három előfizető szenved csak hiányt, ha ünnep nep előtt késő délután felmondja a szolgálatát telefonkészüleke. Nyilvánvalóan a szenvedő alanyok mindig mások, és esetenként lehetnek többen is. Ezért a poétának változtatnia kellene a jobb szolgáltatás érdekében. Rossz telefont javítani csak a posta hivatott, s ha hívják, jó lenne, ha mindig megjelenne. Ennyi a szegedi telefonelőfizetőknek is jár.

U. P.
A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1967   <<   1968   >>   1969
Home
Delizsánsz.