Petőfi Népe - pn_1968_01_26_169p.txt
Miért késik a Petőfi Népe a dunavecsei járásban?
A postaigazgatóság ígérete: Február 1-től változtat a szállítás rendjén
A pártsajtó termékeinek - köztük a Petőfi Népének - terjesztésében tavaly szép eredményt értek el a dunavecsei járásban, s az új esztendőben is jól indult az előfizetők szervezése.
Ebben a járásban azonban összehasonlíthatatlanul nehezebb a Petőfi Népe terjesztése, mint másutt.
A lap itteni terjesztését az nehezíti, hogy szállítása rendkívül tekervényes módon történik, s emiatt számos esetben fél, vagy egy nappal később juthattak hozzá az olvasók. Így már elvesztette frissességét, a benne közölt napi események "szakállasakká", időszerűtlenekké váltak.
Az éjszakai órákban ugyanis Kecskemétről az AKÖV egyik tehergépkocsiján a fülöpszállási vasútállomásra szállítják a Petőfi Népe dunavecsei járásba szánt kötegeit. Itt vonatra rakják, s Kiskőrösig utaztatják, ahonnan viszont - ugyanazon az útvonalon visszafelé - a Budapestre tartó Polónia expresszen továbbítják Kunszentmiklósra. (A szabadszállási vasútállomáson közben leadják az expresszről a nagyközség olvasóinak küldött lapmennyiséget.) Kunszentmiklósról aztán a korai vonaton és buszokon viszik tovább a szélrózsa minden irányába, Tassra, Dunavecsére, Soltra, Hartára, Apostagra, illetve a "kuncsücsökbe", Kunbábonyba, Kunpeszérre, Kunadacsra.
A tanyás községekben a postások kerékpáron juttatják el olvasóinkhoz lapunkat. Csak elismeréssel beszélhetünk helytállásukról, hiszen nem egy helyütt - mint például Kunpeszéren - tíz kilométerre is hordják a Petőfi Népét, rossz dűlőutakon, számtalanszor az időjárás viszontagságaival dacolva.
A szállítás körülményessége sejteti, hogy a dunavecsei járásban mi az oka a Petőfi Népe elég gyakori késői kézbesítésének. Az ok azonban bővebb magyarázatra szorul, különben nen lenne érthető, hogy a legtöbb esetben mégis miért jut lapunk idejében az olvasókhoz.
Nos: Szabadszálláson nem egyszer előfordult, hogy a MÁV szolgálattevő tisztviselője nem vette át az expresszvonatról leadott újságküldeményt, s így azt előbb Kunszentmiklósra, majd onnan vissza kellett szállítani. A többi község olvasói pedig akkor kapták meg később a Petőfi Népét, ha a Fülöpszállásról Kiskőrösre érkezett személyvonat késett, s a szoros csatlakozási idő miatt nem érte be az expresszt. Ebben az esetben még „kacskaringósabb” úton-módon kellett lebonyolítani a további lapszállítást. És sajnos, tavaly november óta ez nem egyszer előfordult.
A lapterjesztés hivatali és önkéntes felelősei, az illetékes postatisztviselők, s a községi párttitkárok, már hosszú hónapok óta sürgetik a Petőfi Népe szállításának ésszerűsítését. E végett például tavaly nyáron az elosztást végző kunszentmiklósi postahivatal a Szegedi Postaigazgatóság Hírlaposztályához fordult, ahol azonban a megoldásra nem találtak azonnali lehetőséget.
Az elmúlt év decemberében végre ígéretet tett az igazgatóság, miszerint ez év február 1-től oly módon bonyolítja le a szállítást, hogy a Petőfi Népe a dunavecsei járásban is a reggeli órákban az olvasóhoz jusson.
T. I.