A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Délmagyarország - dm_1911_03_14_6p.txt

NAPI HÍREK

Az interurbán és az előfizetők.

A Délmagyarország ez évi február tizenhatodiki számában ugyanezen cim alatt megírtam, milyen nehézségek merülnek föl néha az interurbán beszélgetések körül. A cikk nem kerülte ki az illetékes körök figyelmét sem, amit bizonyit az, hogy a szegedi postahivatal fölterjesztésére, a budapesti posta- és távirda-igazgatóság a fölhozott eseteket alapos megfontolás tárgyává tette. A megfontolás eredményét a szegedi postahivatal kitűnő főnökének, Védfy Győző felügyelőnek intézkedésére, Kopasz József főtiszt, a telefon-osztály vezetője, részletesen tudomásomra hozta és meggyőzött az egyes javasolt esetek többé vagy kevésbé gyakorlati voltáról. A cikk megírására főleg az vezetett, hogy azon telefon-állomásoknál mutatkoznak különösen nehézségek, ahol, mint például a nagy bankoknál, saját központja van az előfizetőnek és ehez a központhoz több, néha ötven-hatvan mellékállomás van kapcsolva. Mi történik ilyenkor? Az állami központ fölhivja a magánfél központját, amint az jelentkezik ettől a pillanattól kezdődik a három perc. De nem a fél központjával, hanem x meg y számú mellékállomásban lévő N. N.-el kiván az ember beszélni. Egész tárgyalásokat kell folytatni tehát ilyenkor, hogy melyik mellékállomást, melyik urat, mely al- vagy főigazgatót kérjük a géphez, mire ez aztán előjön, a három per is letelik. Aligha volna a kincstár megkárosítva, de igen előnyös volna a közönség érdekeire az, ha mód nyújtatnék, hogy ilyen esetekben, ne csak a főállomás számát, hanem mindjárt a mellékállomás számát, illetve annak a nevét is be lehetne jelenteni, akivel tulajdonképen a fél beszélni akar. Ezen bejelentés külön dijazás alá nem esnék, mert hiszen a központnak módja van előre jelezni a magánfél központjával, hogy ki az, akivel beszélni akar. Ennek a közlésnek a bemondásakor csak a városi vonal van lefoglalva és igy az állam nincsen megkárosítva. Hogy emiatt a belső kezelésben némi módosítást kell-e vagy nem kell tenni, azt nem tudom, de annak mi akadálya sem lehet a közönség érdekeivel szemben.

Mindenesetre konstatálnom kell ezen a helyen, hogy a szegedi telefonközpont ellen nem lehet panasza a közönségnek. Itt olyan gyorsan történik a kapcsolás, hogy minden igény valóban kifogástalanul nyer kielégítést. Ez elsősorban Kopasz főtisztnek az érdeme, aki a közönség érdekében mindent megtesz. Dicséretet érdemel maga az a tény is, hogy a Délmagyarországban megjelent cikkemet illetékes helyen nyomban tárgyalás alá vették és amint értesülök, a kedvező elintézés sem fog sokáig késni. A közönségnek az érdeke, hogy az interurbán intézményét ugy reformálják, hogy az minden érdeket ki is elégítsen. Az államnak nem érdeke, hogy nem teljesített munkáért fizetessen a közönséggel és hogy erre eddig nem jöttek rá, annak bizonyosan az volt az egyetlen oka, hogy nem akadt senki, aki az igazságtalan és méltánytalan állapotra az illetékes köröket figyelmeztette volna.

Az, hogy a kérdéssel már foglalkoznak, mindenesetre megnyugtató és amint a magyar posta kitűnő vezetőségét ismerem, bizonyosra veszem azt is, hogy a kérdés megfelelő elintézést is fog nyerni.

Holtzer Dániel.
A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1910   <<   1911   >>   1912
Home
Delizsánsz.