A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Délmagyarország - dm_1971_10_02_236p.txt

Álljunk a sor végére

Szolgáltatás vagy hivatal?

Sokadiknak beáll az ember az ablak elé, mert pénzt kell feladnia, vagy expressz levelet. Mikor csaknem odaér, a postás elhúzza a függönyt. Negyedórát megint "eltoltunk". A sor felbomlik, a bosszús ügyfelek keresnek új ablakot, uj sorbaállást.

Az érdekek nem egyeznek

Nincs arra megfelelő módszer a postán, hogy a csúcsidőszakban - s ez nemcsak napszak, de a hónap eleji pénzbefizetések időszaka is -, hogy ilyenkor minden ablaknál dolgozzanak? Nem lehet beosztani, hogy melyik ablaknál mikor, hány órától hány óráig van szolgálat, s ezt az ügyfelek számára kiírni?

De Jehova óvjon mindenkit attól is, hogy a szabványnál nagyobb terjedelmű, vagy össze nem hajtható levél érkezzék címére. Akkor aztán szaladgálhat! A városi kapualjakban elhelyezett levélszekrényke ugyanis nem képes befogadni az ilyen küldeményt, noha ez már évekkel ezelőtt, amikor is az első kapualji postaládákat felszerelték, nyilvánvaló volt, a posta mégsem állapodott meg abban a gyártócéggel, hogy célszerűbb, nagyobb méretű levélszekrények legyenek. Persze az biztosan drágább lenne. De hát kinek az érdekét szolgálja a kapualji levélszekrény? A közönségét, akinek az a fontos, hogy valahogy eljusson hozzá a küldemény és az már mindegy, hogy szekrényébe, vagy az ajtaján bedobva, vagy a postáért, amelynek az az érdeke, hogy könnyítse a kézbesítők munkáját, hiszen így is kevesen vállalják ezt a munkakört?

Mások is dolgoznak este

Lehet persze bérelni postafiókot, csak éppen nem előnyös a bérlő közületnek vagy magánszemélynek. Várakozhat esetleg amiatt, hogy könyvelik az érkezett ajanlott küldeményeit. Aztán az átvételre jogosult személyek listáját írásban kell benyújtani, a névsort 10 forintos okmánybélyeg hitelesíti... De azt meg végképp ki érti meg, hogy bár a levelek átvételének ez a formája a posta kényelmét szolgálja, hiszen az szaladgál, aki bérelte - mégis neki ez külön pénzbe kerül. Bérleti díjat fizet.

Aztán a csomagok. Hordják délelőtt, pedig emberi számítás szerint legtöbb családnál senkit sem találnak otthon, hiszen csaknem minden családtag dolgozik. Cédula: átveheti a címzett itt és itt, ekkor és ekkor. Szegeden többnyire a tiszai-pályaudvaron. Pedig ha este vinnék...! Hogy nem gozik? Pedig sokan dolgoznak este. A pincér, a nyomdász, az ügyeletes orvos, vagy például a postai telefonközpontos ...

A jó szervezés sem rossz

A közelmúltban a Központi Népi Ellenőrzési Bizottság vizsgálta a posta munkáját. Sok hibát, szervezetlenséget felsoroltak, s leszögezték: a posta Szolgáltató feladatot lát el. Mégis: sok helyütt hivatalként, monopolhelyzetét nem titkolva működik. Pedig azt nem lehet elhitetni, hogy a közönség van a postáért és nem fordítva. Mint a javaslatok bevezetésében hangsúlyozza a KNEB-jelentés: "Meg kell keresni annak lehetőségét, hogy a már végrehajtott díjszintnövekedés eredményeként a szolgáltatások színvonala növekedjék." Lapunk is foglalkozott a közelmúltban a postaigazgatóság munkatervével amely éppen ezt tűzte ki célul. Számtalan, megoldásra váró feladathoz pénz, pénz és pénz kell. Ezt mindenki tudja kis szervezés is - ami pénzbe se kerül esetleg - segíthetne! 

P. Sz. M.
A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1970   <<   1971   >>   1972
Home
Delizsánsz.