A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)
Békés Megyi Népújság - bmn_1989_02_28_221p.txt
A fejlődés akadálya: a közlekedés és a hírközlés elmaradottsága
Amint arról már hírt adtunk, a megyei párt- végrehajtóbizottság a közelmúltban tájékoztatót hallgatott meg - Gyulavári Pál megyei tanácselnök előterjesztésében - a megye közlekedésének és hírközlésének állapotáról, különös tekintettel az ingázók és az egészségügyi ellátás helyzetére. A testület az anyag főbb megállapításait erősítő vita után fogadta el az előterjesztést, melyet az alábbiakban közreadunk.
- A közlekedés és a hírközlés mindenkori helyzetének együttes értékelését indokolja, hogy a korszerű, magas ellátási színvonalat biztosító hírközlési szolgáltatás csökkenti az utazási igényeket, fejletlensége viszont növeli azokat. Ebben az összefüggésben kiemelt figyelmet érdemelnek a megye azon térségei, ahol mind a közlekedési, mind a hírközlési feltételek az átlagosnál rosszabbak. A közlekedéssel, hírközléssel szemben támasztott lakossági igények kielégítésének színvonala jelentősen befolyásolja a közhangulatot és ebben a tekintetben politikai kérdésnek is számít.
(Részlet a cikkből...)
A megye hírközlésének helyzete
- A hetedik ötéves tervidőszak kezdetén a megyében a távbeszélő szolgáltatás színvonalát, minőségét az jellemezte, hogy a településeknek mindössze. 15 százaléka, a 9 körzetközpontból 4, a hét városból pedig csupán 3 rendelkezett a korszerű távhívás lehetőségével. Az ezer lakosra jutó távbeszélőhelyek száma az országos átlag felét sem érte el. A koordinált fejlesztések eredményeként az elmúlt év végéig a megye valamennyi körzetközpontjában megteremtődtek az automata távhívás lehetőségei és emellett a települések többségében is javultak a telefonálás és a hagyományos postai szolgáltatások műszaki feltételei.
- A tervidőszak hátralevő éveiben további 4 települést kapcsolnak be az automata távhívásba, újabb 19 településen pedig a folyamatos szolgáltatás is megvalósul. A legalacsonyabb szolgáltatási színvonalat nyújtó kézi kapcsolású és csupán munkaidőben üzemelő telefonközpontok mindössze 10 településen maradnak meg. A bekapcsolt főállomások száma a tervidőszak végéig több mint 4 ezerrel növekszik.
......