Halasi Tükör - ht_1989_11_24_2p.txt
Válasz postafordultával
Hálás és örökké aktuálisnak vélt témát közölt a Halasi Tükör november 10.i száma "Posta sztori" címmel Harmos Jenő tollából.
Az írás egyetlen hibája, hogy az első 15 szó kivételével a valóságtól teljesen eltérő állításokat tartalmaz.
A történet a valóságban a következőképpen esett meg:
1989. július 17-én hajnalban a szolgálatban lévő telefonkezelő hivast észlelt a csólyospalosi áramkörön. A hívó a tüzoltóságot kérte, de a kezelő kérdésére, hogy honnan telefonál, nem adott felvilágosítást.
(Erre az információra nem a telefonkezelők kíváncsisága miatt van szükség, hanem a távbeszélőjegy ki állításához, de azért is fontos, hogy a beszélgetés véletlen megszakadása esetén gyorsan lehessen ismét összeköttetést teremteni. A kérdéses vonal ugyanis tovabbi 8 telefonállomás összeköttetését szolgálja.)
A telefonkezelő 18 év szakmai tapasztalatával tisztában volt az "ésszerü sürgősséggel", ezért mire a történet idáig ért, mar felhívta a tüzoltóságot, s az ügyeletes főtörzsőrmester is fültanúja volt, mint próbálta - többszöri sikertelen kisérlettel megtalálni az időközben lebomlott összeköttetés hívójat a lehetséges kilenc közül.
A bejelentkező állomasok közül senki nem tudott a hívásról. Az eseményt a mühelynapló utólag is dokumentálja.
Az, hogy az összeköttetés hirtelen megszakadását mi okozta, utólag teljes bizonyossággal megállapitani nem lehet. Az viszont tény, hogy ezen a technikailag korszerütlen légvezetéken hasonló eset a kezelőtől függetlenül bármikor megtörténhet.
A Bacs-Kiskun Megyei Tüzoltóparancsnokság átiratára a tüzjelzés körülményeit vizsgálva nem bizonyosodott be a kezelő vétkessége, hiszen a tüzjelzés érdekében lehetőségéhez képest mindent megtett. Fegyelmi elbocsatásáról úgy ő, mint a fegyelmi jogkör gyakorlója Harmos úrtól értesült a Halasi Tükör lapjairól.
Harmos úr 310 forintja sem kószált a postán, hiszen azt a feladást követő napon - házszámot ugyan nem tartalmazó, de egyébként pontosan feltüntetett címhelyen - jogosult atvevő kezeihez kézbesítette a postás. Az összeg sorsáról a tudakozódást követő 12. munkanapon pontos felvilágosítást adott a hivatal, sőt az átvevő aláírását tartalmazó utalványt is bemutatta. Ez nem lehet rossz eredmény a 30 napos általános ügyintézési határidőhöz viszonyitva. Különösen, ha figyelembe vesszük, hogy ehhez a szolgáltatás igénybevétele után két hónappal kellett egyeztetni az elszamolási okiratokat Kiskunmajsán, Kiskunhalason és Budapesten.
A kiskunhalasi postahivatal dolgozói eddig mindent megtettek, ezután is mindent megtesznek a lakosság postai igényeinek kiszolgálásáért. Elfogadom a munkánkat jobbitó szandékkal kritizáló észrevételeket, de a valós alapot nélkülöző, rosszindulatú vádakat visszautasítom.
Szitás Istvánné
hivatalvezető
A következó számunkban közöljük a
Csólyospálosiak állításait a korábbiak
igazolására. (A szerk.)
-----------------------------------------------------------
A postás nem csönget, csak szalad
Rosszul áll a szénánk a postásoknál mostanság.
Ez a mi hibánk, mert már másodjára hibáztuk el velük szemben a dolgot. A minap, amikor éppen ezt akartuk tisztázni, elpanaszolta magát a posta vezetője, hogya városban gyakran megharapja a postai kézbesítőt a szabadon kószáló kutya.
Én akkor - tipikus Újságírói reakcióval azt válaszoltam, hogy majd akkor szóljon, ha ez fordítva történik. (Azazhogy a postás harapja meg a kutyát.)
Komolyra fordítva a szót, bizony bosszantó, és fájdalmas ha az embert munka közben harapdálják. Persze ezek után senki sem mondhatja, hogy a postás a kutyának sem kell.
-földi-