A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Délmagyarország - dm_1930_07_08_5p.txt

A szegedi telefon

A szegedi postaigazgatóság, a következő sorok közzétételét kérte:

A Délmagyarország julius 2-án megjelent 146. számában "A szegedi telefon" címen közzétett cikkre vonatkozólag tájékoztatni kívánom, hogy a telefondijszabás megváltoztatása ma még nem befejezett tény és így annak mértékéről és nagyságáról, de főleg arról, hogy az a mainak hárromszorosára emelkedik, beszélni nem lehet. Közölni kívánom, hogy a magyar posta - haszonra nem törekedve - mindig csak az önköltségi kiadások fedezését igyekezett biztosítani. Az új díjszabás megállapításánál sem fogják ezt az arra hivatottak szem elől téveszteni. Valószínű az, hogy normál beszélgetés mellett a dijak a Jelenlegit nem haladják meg.

Ami a távbeszélő előfizetők számváltozását illeti, az uj számok megállapításánál fontos műszaki okokon kivül az az irányelv vezetett, hogy a nagyközönség egyszerű szabály emlékezetben tartásával és a mai távbeszélő névsor segítségével az egyezer hozzáadásával könnyen találja meg a kívánt számot az uj névsor megjelenéséig. A hivatkozott cikk a telefonszám tulajdonná válásáról tesz említést, de nem veszi figyelembe azt, hogy javaslatának elfogadása esetén - a legrégibb, tehát az arra leginkább igényjogosult ezer előfizetőnek a telefonszámához való tulajdonjogát kellene ugy megcsonkítani, hogy a régi számból arra emlékeztető is alig maradna. Ugyanis az automatikus központ kezdeti kiépitésbeli kapacitása - összesen 3000 állomás befogadó képesség -, ezt figyelembe véve, csak a tervezett módon lehet nagyobb sérelem nélkül könnyebb megrögzitéssel és az előfizetők minél nagyobb kényelmére a változást keresztül vinni. A posta vezetőisége minden lehetőt elkövet, hogy lehetőleg sérelem nélkül, minél simábban történjék az automatára való áttérés. M. kir. postaigazgatóság, Szeged.« örömmel fogadjuk a postaigazgatóság közlését. Valóban kívánatos volna, ha a hirek szerinti dijdrágitás nem felelne meg a valóságnak és nem izgatnák az egész ipart, kereskedelmet és gazdasági életet a mai dijak háromszorosával. Ilyen drágítást nem is bírnának el az amúgy is súlyos válságokkal és nehézségekkel küzdő telefonelőfizetők.
A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1929   <<   1930   >>   1931
Home
Delizsánsz.