A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)
Petőfi Népe - pn_1975_10_07_48p.txt
Hírek
CSAK ÍRÁSBÓL ÉRT AZ EMBER?
Sajnos nem újkeletű dolog a telefonokkal kapcsolatos probléma. Azt viszont a 8-as számú Volán Vállalat kalocsai kirendeltségének dolgozói sehogyan sem tudják megérteni, hogy egyik legfontosabb munkaeszközüket, a telefont, amely hetekkel ezelőtt elromlott, miért nem javítják meg. A kocsiirányitó szobájában szinte percenként berreg a készülék, vidéki vállalatokkal, üzemekkel, intézményekkel tárgyal, hova mikor küldje a gépkocsit.
Amúgy sem könnyű feladatát nehezíti, hogy a vonal túlsó végén beszélő személy hangját alig hallja, zúg-recseg a készülék, egy-egy község vagy város nevére többször is rákérdez, amíg megérti. Előfordulhatna az, hogy ennek következtében rossz helyre irányítja a gépkocsit, s az ezzel járó anyagi kárt ki térítené meg?
A baj okát tudják: rossz a telefonközpont aggregátora. Már hetekkel ezelőtt szóltak a városi posta vezetőinek, akik a panaszt nyomban továbbították a Szegedi Postaigazgatóságnak. Ők azonban ahhoz ragaszkodnak, hogy a problémát írásban közöljék, s majd utána intézkednek. Ezek szerint nem szóból, hanem csakis írásból ért az ember? A felesleges bürokrácia miatt újabb heteket kell várniuk a kalocsaiaknak arra, hogy végre megjavítsák az elromlott aggregátort. Pedig ezt egy nap alatt is el lehetne intézni.
Tarnai László