Délmagyarország - dm_1983_03_12_3p.txt
Új crossbar központok, szolgáltatások
A szegedi postaigazgatóság munkájáról
- Komoly erőpróbánk volt az elmúlt évben az ötnapos munkahétre való áttérés .. . melynek érdekében szabályoztuk a hivatalok nyitvatartási idejét, megszerveztük a soronkívüli szombat-vasárnapi kézbesítést, a pénzbegyűjtést .. . - mondta többek közt Rózsa István, a Szegedi Postaigazgatóság vezetője azon a műszaki-forgalmi konferencián, amelyet tegnap délelőtt Szegeden, az igazgatóság székházában tartottak. A Bács, Békés és Csongrád megye postahivatalai, postaműszaki üzemei képviselőinek, valamint a szakszervezeti tisztségviselőinek részvételével tartott tanácskozáson - amelyen részt vett Tóth Illés, a Magyar Posta vezérigazgatója is - a már említett ötnapos munkahét támasztotta követelményekhez alkalmazkodás kérdésén túl, értékelték a szegedi igazgatóság elmúlt évi munkáját.
- A terjedelmes beszámolóból csak a főbb tényeket kiemelve megállapítható, hogy eredményes évet zártak a postások: új crossbar központokat kapcsoltak be az országos távhívórendszerbe, több hálózatbővítő, úgynevezett mobil, vagy ahogyan mi nevezzük, konténerközpontot helyeztek üzembe a nagyobb városokban, s ezeknek köszönhetően a tervezett 2 ezer 500 távbeszélő-állomás helyett 3 ezer 388-at sikerült felszerelni. A konténerközpontok Szegeden, Békésen, Csongrádon és Makón álltak a közönség szolgálatába, az új távhívásos központokat Balástyán, Újkígyóson, Szatymazon és Békéscsabán "avatták", Szeged és Kecskemét előfizetői tavaly július óta a nemzetközi távhívásba is bekapcsolódhattak.
- Ami a postaforgalmi munkát illeti az igazgatóság egész területén bizonyos fokú viszszaesés mutatkozott. No, nem annyira a szolgáltatás minőségét, mint inkább az igények csökkentését jelentik ezek a tények. Megszüntették a tanácsok az állatkísérő lapokat, nincs többé kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás: tetemes ügyfélkiesés a postánál. Több postahivatalt korszerűsítettek, s a szegedi, hódmezővásárhelyi 1. számú hivatalok rekonstrukcióját az idén is folytatták. Emellett azonban megállapították, hogy sok az elavult épület.
- Az ügyfélszolgálat színvonalának emelkedését jelzi, hogy a bejelentett 156 reklamációból csupán. 79 volt a jogos "sérelem". Ami viszont a kézbesítést illeti: a postautalványok és az expresszküldemények ügyében növekedett a lakosság elégedetlensége. Az igazgatóság nyeresége a tervezettnél 47 millió forinttal lett magasabb.
- Egyebek közt szó esett arról is, hogy a postai dolgozók munkavégzésében fokozottabban érvényesült - és a jövőben nem kevésbé fontos feladat lesz - a szolgáltatási szemlélet, melynek fő célja a közönségigény minél jobb kielégítése. Érdekességként érdemes megjegyezni, hogy tavaly több mint 500 dolgozó vett részt "szolgáltatói magatartáskultúra" tanfolyamon.
- A tanácskozáson az 1983. évi feladatok közt említették a szolgáltatási munka színvonalának további növelését, melynek fontos eleme kell, hogy legyen a várakozási idő csökkentése, a küldemények kezelésének egyszerűsítése. Kiterjesztik a telephelyi kézbesítést, a pénzbegyújtő szolgáltatást. Folytatják a postahivatalok gépesítését, újabb újságpavilonokkal bővítik a hírlapszolgálatot, s a vezetékes távközlés érdekében 90 új telexállomást szerelnek fel 1983-ban.
- A telefonhálózat fejlesztése keretében az idén a postaigazgatóság területén 3 ezer 67 lakástelefont. 409 közületi és 164 nyilvános állomást kapcsolnak be. Ez azt eredményezi, hogy év végéig a 100 lakosra jutó távbeszélő-sűrűség a tavalyi 6,95 helyett 7,35 lesz - a nyilvántartott várakozók számát viszont alig csökkenti: a számítások szerint ez még az idén elérheti a 30 ezret!
- Lesz munkája a postának!
I. Zs.