A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Délmagyarország - dm_1966_01_15_5p.txt

HAJNALTÓL késő éjszakáig ÚTON AZ ÚJ POSTAAUTÓ

Kovács Mihály, a Szeged 2-es postahivatal dolgozója, lapunk üzemi tudósítója arról számolt be hozzánk küldött levelében, hogy a postahivatal új ROBUR-gyártmányú postakocsit kapott, amely megkönnyíti a dolgozók munkáját, elősegíti a gyorsabb szállítást.

Esik a hó, hideg szél fúj. Felhajtott gallérral, összehúzott szemmel egy ember siet a szegedi utcákon. Kapkodva szedi a levegőt, kezét időnként szája elé kapja, majd hátat fordít a szélnek, pihen egy kicsit. Bekanyarodik a nagyállomás kivilágított épülete elé. Órájára pillant, hajnali fél négy van. Sietve indul a garázsba, hogy alaposan szemügyre vegye az autót: rendben van-e. Szeretettel nézegeti az új, tetszetős külsejű, nagy térfogatú ROBUR gyártmányú gépkocsit, amelyet a Szegedi Postaigazgatóság a karácsonyi forgalomra állított munkába Szegeden először, hogy gyorsabb legyen a csomagok szállítása. Megérkezik a két kísérő is, aztán pontosan négy órakor ember és gép elindul "járatba".

A behavazott, síkos utakon lassan haladnak. Tuska János óvatosan vezet, nehogy a megjelölt cél helyett az árokban kössenek ki. Megállnak az egyik állomásépület előtt, a két kísérő frissen leugrik, pakol, aztán becsapódik a kocsi ajtaja, indulnak tovább. Így szedik össze a csomagokat, s gyakran viszik a küldeményeket egyik helyről a másikra, hogy minél előbb megérkezzenek rendeltetési helyükre.

-    Nagyon megörültünk, amikor megkaptuk a ROBUR gépkocsit. - mondja Pócz Nagy János, a 2-es postahivatal dolgozója -, miközben figyelemmel kíséri a rakodók gyors, alapos munkáját. A régebbi GARANT gépkocsival egy kísérő fért csak be a gépkocsivezető mellé. Ez sok bosszúságot, felesleges erőpazarlást okozott. Például, amikor az újszegedi állomásról a 299-as mozgópostáról kellett átszállítani a csomagokat a nagyállomásról induló vonatokhoz, egy kísérőnek villamoson kellett ide-oda járkálnia este 7-től 11 óráig. Az új kocsival két kísérő jár, s így a csomagok rakodása is biztosabbá vált. Azelőtt bizony a kényszerhelyzet miatt gyakran úgy dobálták be a csomagokat, ami igen sok reklamációt okozott.

A Szeged 2-es postahivatal dolgozói naponta mintegy kétezer csomagot továbbítanak. Ez nagy felelősséget is jelent.

-    Mint minden munkához, ide is kell hívatásszeretet, lelkiismeret - állapítja meg Pócz Nagy János. Arra is gondolunk, hogy az a kisdiák, akinek a szülei csomagot küldenek, örüljön is a csomagnak, s ne úgy kapja meg, hogy ne vehesse hasznát. De gyakran mennek csomagok az idős, beteg szülőknek. Milyen szomorúság is lenne, ha késve érkezne meg.

A csomagok szállításával együtt a ROBUR gépkocsi vezetőjére és kísérőire vár az a feladat, hogy az esti órákban a szegedi postahivataloktól begyűjtsék a pénzt. A két kísérő itt is nagyobb biztonságérzetet jelent, hiszen gyakran milliókat visznek.

A 2-es postahivatal dolgozóinak ürömébe egy kis üröm is vegyült az új gépkocsival kapcsolatban. Úgy hírlik ugyanis, hogy el akarják Szegedtől venni, és egy másik, kevésbé forgalmas járatra állítani. Ez azt jelentené, hogy újra visszatérne a régi állapot. Sajnos, igaz az az indoklás, hogy a főposta Vár utcai kapuján nehezen fér be, s az udvaron alig tud fordulni a kocsi, és félő, hogy megsérül. De ezen is lehet segíteni, mert a dolgozók javasolták már: cseréljék meg a hírlaposztólyt a csomagfeladóval, s mindjárt megoldódik ez a probléma.

Horuczi Mária

A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1965   <<   1966   >>   1967
Home
Delizsánsz.