A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)
Délmagyarország - dm_1985_12_21_3p.txt
A posta munkájáról
Pénteken a Postás Művelődési Központban ülést tartott a Postások Szakszervezetének Központi Vezetősége, s tárgyalt a posta idei eredményeiről, és a jövö évi tervekről.
Megállapították, hogy továbbra is társadalmi feszültséget okoz a távbeszélőszolgálat helyzete. Az idén több mint 30 ezer állomást kaocsoltak be, ennek ellenére tovább nőtt a telefonra várakozók száma az, év végéig eléri a 460 ezret. Javultak a távhívási lehetőségek, a bekapcsolt állomások 86 százaléka már részt vehet a távhívásban. A nemzetközi távhívás kiterjesztése révén az év végén már 85 országot lehet közvetlenül hívni. Az egyéb szolgáltatásokkal kapcsolatban leszögezték, hogy ezek minősége nem romlott.
A következő évben a testület véleménye szerint az egyik legfontosabb feladat, hogy javuljon a szolgáltatások színvonala. A távbeszélő-szolgálatban - amelynek fejlesztése prioritást kapott a hetedik ötéves tervkoncepcióban, - a meglevő távbeszélő-állomások működőképességének javítása a cél. Ennek érdekében újonnan kell szabályozni a technológiai folyamatokat, s csökkenteni kell a forgalmi túlterhelésekből adódó veszteségeket. A következő évben várhatóan 21 ezer távbeszélő-állomást kapcsolnak be, ebből több mint 18 ezret a lakásokba. Bővítik a belföldi távhívásba bekapcsolódó települések körét, s a nemzetközi távhívást kiterjesztik újabb 12 országra, egyebek között Dél-Koreára, Indiára, Szíriára, Gibraltárra és Szudánra.
Harminckét új postahivatal épül majd és félszáz régi, rossz állapotú hivatalt felújítanak. A hírlapszolgálat egyik legfontosabb célj a az igényekhez jobban alkalmazkodó lapterítés, illetve nyitvatartási idő kialakítása, valamint a lapellátás színvonalának emelése.