Petőfi Népe - pn_1985_12_09_54p.txt
SAJTÓPOSTA
Mikor szűnnek meg a bócsai telefongondok?
A bócsai Szomor Sándorné a kisközség egész lakossága nevében kereste fel szerkesztőségünket az alábbi levéllel:
- A telefon azért van, hogy segítségével elintézze a legsürgősebb dolgát az ember, s kérelmet, üzenetet, vagy éppen üdvözletét továbbítson. Nálunk minderre nagyon szűkös a lehetőség, s hogy miért, talán megmagyarázza egyetlen tény: órákba telik, mikorra szabad vonalat kapunk.
- Ez a sajnálatos körülmény nem véletlen, hiszen a helyi postaközpontunk műszerfala alig nagyobb egy hűtőszekrénynél, s hogy mennyire régi, elavult, bizonyítja a rajta felejtett felirat: "Magyar Királyi Posta tulajdona". Nagyon indokolt az itteni postai korszerűsítés.
- A másik problémánk, hogy napközben csupán reggel 8 és délután 4 óra között van hivatalos telefonszolgálat, s aiki utána szeretne - mert ideje csak akkor engedi - telefonálni, az nem teheti, hiszen a segélykérő csak rendikívüli esetben használható. Volna, aki vállalkozna arra, hogy két műszakban (6 és 22 óra között) tartana telefonügyeletet. Nem tudom, miért nem fogadható el az ilyen ajánlat?
- A jogos észrevételeket a Bács-Kiskun megyei Távközlési Üzem vezetőjéhez, Gyenes Gézához juttattuk el, aki ezeket közölte:
- Fejlesztési terveink között szerepel a bócsai és a térségbeli helységek telefonhálózatának modernizálása. Mivel e beruházás összköltsége meghaladja talán a 100 millió forintot is, melyet központi költségvetésből nem tudunk fedezni, így a lakosság segítségére számítunk. Úgynevezett telefonkötvényeket bocsátottunk ki - ezzel kapcsolatosan hirdetésünk is megjelent a Petőfi Népe november 18-i számában -, melyeket a Kiskőrös, Gőgös Ignác u. 2. szám alatti ügyfélszolgálati kirendeltségünknél lehet jegyezni. Ha a kedvezően kamatozó, darabonként 25 ezer forintos értéklapjaink idejében gazdára találnak, akkor körülbelül 2 év múlva megkezdődhet a kivitelezés.
- Számításaink szerint a bócsaiak 1988-ban már bekapcsolódhatnak a távhívásos rendszerbe, ami természetesen lehetővé teszi a helyi telefonigények folyamatos kielégítését. Addig azonban türelmet kérünk az érdekelt lakosoktól, akik részére nem tudunk a jelenleginél szélesebb körű telefonálási lehetőséget biztosítani technikai okokból. Segélykérésre rendelkezésükre áll az esti, éjszakai telefonvonal, ám az egyéb témájú beszélgetések ilyenkor csak az egyéni előfizetők lakásán, illetve hozzájárulásával bonyolíthatók le.