A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)
Petőfi Népe - pn_1985_09_16_102p.txt
SAJTÓPOSTA
Segélykérésre is használható a nyilvános telefon
Augusztus 12-én írtuk meg e hasábokon, hogy egy súlyosan sérült csátaljai lakos saját részére akart mentőt hívni a nyilvános telefonon, de a postai központ ügyeletese nem volt hajlandó megteremteni a kapcsolatot. Végül is a közelben lakó telefontulajdonos közbenjárásával érkezett meg a mentőszolgálat kocsija, s szállította el a sürgős orvosi éllátásra szorulót. Soraink végén jeleztük az illetékes ígéretét arra, hogy kivizsgálják a történteket, s tájékoztatják szerkesztőségünket.
- Nos a várt válasz megérkezett a Szegedi Postaigazgatóságtól, melynek igazgatóhelyettese, Vojnár László közölte az alábbiakat.
A csátaljai állomásunkról segélyt kérő személy kissé sértő hangnemben beszélt a postai központ kezelőjével, aki ezek után megtagadta a kapcsolást. Munkatársunk az előírások szerint járt el, amikor érdeklődött a hívó neve iránt, akinek el kellett volna mondania, hogy ha nem segélykérés a telefonálás tárgya, tízszeres díjat kell fizetnie. Miután a hívóról, s a kapcsolás szükségességéről mit sem tudott meg, kérte az arrafelé körzeti megbízott rendőr segítségét.
- A félreértések elkerülése végett- hangsúlyozom: segélykérésre is használhatók a nyilvános telefonok. Bár kezelőnk ezúttal nem követett el mulasztást, az esetért elnézést kérek a sérülttől. Dolgozónk figyelmét felhívtam arra, hogy a jövőben segélykéréskor, azonnal kapcsolja a kért számot, és a szükséges adatot utólag próbálja beszerezni, s ellenőrizni a kapcsolás jogosságát.