A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Petőfi Népe - pn_1985_08_29_193p.txt









                 (kép)
                 pn_1985_
                 08_29_19
                  3p.bmp









A tegnapi nagy szél eső nem akadályozta a munkát. Katona Gyula. Haszán Lajos és Czuk Péter igyekeznek minél kisebb kockázattal kidönteni a régi oszlopokat. Az új vonalak néhány méterrel beljebb már "élnek".
(Somos László felvétele)

Elsőnek a Dunapataj-Kalocsa vezeték épült

Az elmúlt tél viszontagságos időjárása alaposan megtépázta a Kalocsa környéki postai légvezetékeket. Ennek legkirívóbb példáját az 51-es út mentén láthattuk. A február első napjaiban lehulló ónos eső ráfagyott a vékony drótokra, így a több mázsás súly sok kilométernyi vezetéket leszaggatott, sőt a nemvárt teher oszlopokat is kidöntött. A hibát először a lábon maradtakra rögzített, ideiglenes, többvonalas légkábellel javították. A vezetékek és az oszlopok cseréje azonban nem maradhatott el.

A területileg illetékes Szegedi Postaigazgatóság távközlési osztályának vezetője, Engedi Antal kérdésemre elmondta, hogy a munkák, először Dunapataj és Kalocsa között kezdődtek. A postaigazgatóság a balotaszállási Aranyhomok Termelőszövetkezet beruházásszervező és szolgáltató ágazatát bízta meg a feladat elvégzésével. Ezen a szakaszon nemcsak a vezetékeket és az oszlopokat cserélték, hanem az út mellől távolabbi „nyomra” telepítették a vonalat. A korábbi nyomvonalat 1904-ben jelölték ki, a forgalom növekedésével ez mind több veszélyhelyzetet teremtett, hiszen az oszlopok jó része szinte a betonsávból "nőtt ki".

Itt már a régi berendezések felszámolásánál tartanak. Az új vonalak is élnek, de a hálózat teljes műszaki átadása holnap lesz.

Ha ezen a szakaszon végeznek a munkával, megkezdik a Kalocsát Kiskőrössel összekötő vonalak felújítását, ezután cserélik a városból Hajós felé tartó vezetékeket. Majd ebben a térségben folytatott - 19 millió forint értékű - korszerűsítés záróakkordjaként következik a Kalocsa - Baja vonal.

Ca. P.
A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1984   <<   1985   >>   1986
pn_1985_01_07_32p
pn_1985_01_10_54p
bmn_1985_01_11_69p
pn_1985_01_16_94p
pn_1985_01_26_161p
bmn_1985_01_26_191p
pn_1985_01_29_177p
pn_1985_01_30_190p

bmn_1985_02_04_26p
pn_1985_02_09_64p
pn_1985_02_21_141p

pn_1985_03_01_8p
dm_1985_03_02_11p
pn_1985_03_02_16p
dn_1985_03_04_41p
pn_1985_03_05_31p
pn_1985_03_13_91p
pn_1985_03_20_144p
bmn_1985_03_25_209p
dm_1985_03_31_12p

pn_1985_04_13_86p
pn_1985_04_15_95p
pn_1985_04_20_133p
pn_1985_04_29_197p

pn_1985_05_02_5p
bmn_1985_05_03_11p
bmn_1985_05_06_36p
pn_1985_05_07_38p
pn_1985_05_17_105p
dm_1985_05_31_7p
pn_1985_05_31_210p

pn_1985_06_01_3p
pn_1985_06_05_27p

pn_1985_07_02_16p
pn_1985_07_08_50p
pn_1985_07_10_103p
pn_1985_07_15_96p
pn_1985_07_16_103p
pn_1985_07_19_129p
pn_1985_07_20_144p
bmn_1985_07_20_155p
dm_1985_07_24_1p
pn_1985_07_27_192p
pn_1985_07_29_196p

pn_1985_08_01_8p
dm_1985_08_03_1p
pn_1985_08_12_76p
pn_1985_08_28_192p
pn_1985_08_29_193p
pn_1985_08_29_196p
pn_1985_08_29_197p
bmn_1985_08_29_218p

pn_1985_09_03_9p
pn_1985_09_10_58p
bmn_1985_09_10_68p
pn_1985_09_13_86p
pn_1985_09_16_102p
dm_1985_09_20_145p
pn_1985_09_25_168p
pn_1985_09_25_170p
pn_1985_09_26_178p
dm_1985_09_28_4p
pn_1985_09_30_202p

pn_1985_10_03_24p
pn_1985_10_18_132p
pn_1985_10_22_151p
bmn_1985_10_25_195p
pn_1985_10_28_189p
pn_1985_10_31_214p
pn_1985_10_31_215p

pn_1985_11_01_8p
pn_1985_11_18_116p
pn_1985_11_18_118p
pn_1985_11_20_129p
bmn_1985_11_26_197p
dm_1985_11_29_10p

bmn_1985_12_05_27p
dm_1985_12_06_10p
pn_1985_12_09_54p
pn_1985_12_10_61p
pn_1985_12_11_74p
pn_1985_12_12_82p
pn_1985_12_13_85p
bmn_1985_12_13_93p
dm_1985_12_16_8p
dm_1985_12_18_4p
pn_1985_12_18_116p
dm_1985_12_21_3p
pn_1985_12_28_173p
Home
Delizsánsz.