A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Petőfi Népe - pn_1985_04_13_86p.txt

AZ ÚJHOZ HUSZONNÉGY, AZ ÁTALAKÍTÁSHOZ HÚSZ HÓNAP KELL

1986 közepéig tart a postafelújítás

Kecskemét távbeszélő- és postaforgalmi helyzetének javítása érdekében a Magyar Posta már korábban fokozatos fejlesztést irányzott elő. A program első ütemét képező postaforgalmi szárnyépületet, valamint a hétezer telefonállomást magában foglaló távbeszélő-központot 1981 augusztusában adták át rendeltetésének. A második ütemet - annak nagyságára és összetettségére való tekintettel - két szakaszra bontották. Ezen belül az első szakasz, az új postaforgalmi épületet és a régi házat összekötő, úgynevezett nyaktag építését, míg a második szakasz a répi épület teljes, rekonstrukcióját foglalja magába.

Csomagfelvétel - faházban

- A nyaktag építéséhez a régi postaépületből mintegy harminc méteres szakaszt kellett lebontani, amit a DUTÉP, a beruházás kivitelezője, az 1982 februárjában kötött szerződés szerint 1983. március 31-re vállalt. A posta ezt a hosszú és nagyon előnytelen időbeosztást többszöri egyeztetés, megbeszélés során sem tudta lerövidíteni. Már akkor, de később méginkább jelentős gondot okozott a meglévő épületben a kézbesítők, a csomagfelvétel ideiglenes elhelyezése. Ezt részben az új épületben, részben a Vörösmarty utcába telepített faházakban tudták megoldani. S még ez sem volt elég. A nyaktag szerkezetszerelése céljából - az akadálytalan daruzás miatt - a régi épület udvar felőli részén is bontani kellett.

Öt esztendeje lezárt út

- A második ütem első szakaszának befejezése a szerződés szerint 1984. június 15-e volt. A posta kénytelen volt tudomásul venni e határidő meghosszabbítását augusztus 15-ig, mert a DUTÉP alvállalkozói kapacitáshiányra hivatkozott. Végül is a 9 milliós beruházást csupán augusztus 31-én adták át, ám az üzembe helyezésre csak október elején kerülhetett sor, mert addig az építőipar a hiányosságokat végezte el. A határidőket - még a módosítottat sem - sikerült tartania a DUTÉP-nek.
A postaépítés történetét azért tartottuk szükségesnek ennyire részletesen elmondani, mert mint kitűnt: nem az anyag, a gépi berendezések hiánya miatt topog egyhelyben e létesítmény megvalósítása, s a város történelmi központjának több mint fél évtizedes lezárása sem véletlen, hanem az építőipar szervezetlenségében gyökerezik.

Lehetne gyorsabban is

- Az úgynevezett nyaktag építésével, párhuzamosan a posta igazgatóság megteremtette a régi épület rekonstrukciójának anyagi, műszaki, üzemeltetési lehetőségeit és a folyamatosságot. Az erre vonatkozó szerződést 1984 októberében írták alá. A szerződés szerint a régi posta épületének felújítása 31 millióba kerül, s 1986 júliusában fejeződik be. (?) Beszéltünk az építésvezetővel, s abban igazat adtunk neki, hogy egy régi épületet felújítani - sokkal nehezebb, mint egy újat építeni, de ez önmagában nem indokolja ezt a hosszú határidőt. A posta - nem tudni miért, de reálisnak tartja a kivitelezés idejét, talán azért, mert már beleunt a sok egyeztető értekezletbe - beleegyezett a húszhónapos határidőbe. Mi mást tehetett volna?

- A régi posta épületét hajdan két év alatt készítették el. Gépek nélkül, szinte teljesen emberi erővel, a mostanihoz képest elmaradott technológiával. Ma, amikor kiváló technológia, korszerű gépek, jó szervezés segítheti a munkát, a határidőt képtelenek lefaragni az építők? Vajon miért? Nem mi találtuk ki, szakember állapította meg: "Ezt a munkát hamarabb is be lehetne fejezni, csak jól kellene szervezni."

- Jó lenne, ha az építők elgondolkodnának ezen!

Gémes Gábor
A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1984   <<   1985   >>   1986
pn_1985_01_07_32p
pn_1985_01_10_54p
bmn_1985_01_11_69p
pn_1985_01_16_94p
pn_1985_01_26_161p
bmn_1985_01_26_191p
pn_1985_01_29_177p
pn_1985_01_30_190p

bmn_1985_02_04_26p
pn_1985_02_09_64p
pn_1985_02_21_141p

pn_1985_03_01_8p
dm_1985_03_02_11p
pn_1985_03_02_16p
dn_1985_03_04_41p
pn_1985_03_05_31p
pn_1985_03_13_91p
pn_1985_03_20_144p
bmn_1985_03_25_209p
dm_1985_03_31_12p

pn_1985_04_13_86p
pn_1985_04_15_95p
pn_1985_04_20_133p
pn_1985_04_29_197p

pn_1985_05_02_5p
bmn_1985_05_03_11p
bmn_1985_05_06_36p
pn_1985_05_07_38p
pn_1985_05_17_105p
dm_1985_05_31_7p
pn_1985_05_31_210p

pn_1985_06_01_3p
pn_1985_06_05_27p

pn_1985_07_02_16p
pn_1985_07_08_50p
pn_1985_07_10_103p
pn_1985_07_15_96p
pn_1985_07_16_103p
pn_1985_07_19_129p
pn_1985_07_20_144p
bmn_1985_07_20_155p
dm_1985_07_24_1p
pn_1985_07_27_192p
pn_1985_07_29_196p

pn_1985_08_01_8p
dm_1985_08_03_1p
pn_1985_08_12_76p
pn_1985_08_28_192p
pn_1985_08_29_193p
pn_1985_08_29_196p
pn_1985_08_29_197p
bmn_1985_08_29_218p

pn_1985_09_03_9p
pn_1985_09_10_58p
bmn_1985_09_10_68p
pn_1985_09_13_86p
pn_1985_09_16_102p
dm_1985_09_20_145p
pn_1985_09_25_168p
pn_1985_09_25_170p
pn_1985_09_26_178p
dm_1985_09_28_4p
pn_1985_09_30_202p

pn_1985_10_03_24p
pn_1985_10_18_132p
pn_1985_10_22_151p
bmn_1985_10_25_195p
pn_1985_10_28_189p
pn_1985_10_31_214p
pn_1985_10_31_215p

pn_1985_11_01_8p
pn_1985_11_18_116p
pn_1985_11_18_118p
pn_1985_11_20_129p
bmn_1985_11_26_197p
dm_1985_11_29_10p

bmn_1985_12_05_27p
dm_1985_12_06_10p
pn_1985_12_09_54p
pn_1985_12_10_61p
pn_1985_12_11_74p
pn_1985_12_12_82p
pn_1985_12_13_85p
bmn_1985_12_13_93p
dm_1985_12_16_8p
dm_1985_12_18_4p
pn_1985_12_18_116p
dm_1985_12_21_3p
pn_1985_12_28_173p
Home
Delizsánsz.