Halasi Tükör - ht_1988_04_01_1p.txt
"HALLÓ! TESSÉK, ITT A BEJELENTŐ ... "
Az áldásos távhívás
Az elmúlt év végéig minden távolsági telefonbeszélgetés azzal indult, betárcsáztuk a 01-et és a címben írtakat hallottuk vissza egy kellemes, bájos, néha fáradt, olykor álmos női hang tól ...
Az óhajtott szám bejelentésee után pedig vártunk, vártunk és reménykedtünk - ...
December 30. óta viszont az ország nagy részével már közvetlen tárcsázással teremthetünk kapcsolatot, illetve négy utcai fülkéből külföldre is telefonálhatunk. Kíváncsi voltam, hogy e fejlődés milyen változást hozott a telefonközpont dolgozóinak munkájában. A központ ajtaján átlépve egy különös világ tárult elém: a kezelői asztalok előtt ültek a hölgyek, akiket eddig csak "hangról" ismertem: fülükön fejhallgató, szájuk előtt mikrofon -
a kellemes, halk zsongást a látvány teszi teljessé: vezetékek, banándugók, kapcsolók sokasága, villogó villogó színes jelzőlámpák, halkan ketyegő mérőórák ...
Nekem érdekes látvány a lányoknak, asszonyoknak felelősségteljes, fárasztó munka ...
Mucsi Katalin távközlési osztályvezető:
- Mióta Kiskunhalas is bekapcsolódott a távhívó hálózatba, lényegesen könnyebb lett a munkánk. Az elmúlt évben havonta 18-19 ezer Halasról induló beszélgetést forgalmaztunk - ez januárra nyolcezerre esett vissza.
Könnyebb a munkaszervezés, minőségileg is jobb lett a munkánk. Ezt az előfizetők is érzékelhetik: jelentősen csökkent a bejelentéstől a kért szám behozataláig eltelt idő.
Szitás Istvánné hivatalvezető veszi át a szót:
A munkaszervezést nehezítette, hogy huszonhat dolgozónk 551 táppénzes napot vett igénybe az elmúlt évben: több kisgyermekes családanya dolgozik a központban, és a kezelők munkája nagyon kimerítő, állandó koncentrálást igényel, nagy az idegi terhelés. A nehéz időszakban is igyekeztünk javítani a dolgozók munkakörülményeit: zaj nyelő burkolatot szereltettünk fel, bevezettük a 36 órás munkahetet, négy óránként munkaszünetet tarthatnak a regenerálódás érdekében.
Pappné Muhi Mária kezelőt kérem, hogy egy kis időre távolodjon el a kezelőpulttól.
- Úgy gondolom, rendkívül érdekes az önök munkája, és a nehézsége mellett megvan a szépsége is. Szellemileg és idegileg nagyon fárasztó a munkánk, nagy türelmet fegyelmet követelő. Akkor is udvariasnak kell lennünk, amikor a kedves előfizetők a "pokolba kívánnak bennünket." A sok nehézség ellenére nagyon szeretem ezt az érdekes munkát - már hetedik éve "telefonálgatok" szerte az országba. Sok emberrel kerülök kapcsolatba, nagyon jó viszony alakult ki más városok telefonkezelőivel többükkel már személyesen is találkoztam. Különös, jó érzés látni valakit, akinek
a hangját már évek óta ismerem.
Olyan esete volt-e már, hogy egy ismeretlen férfiú dicsérve az ön kellemes telefonhangját, randevút kért?
- Már több olyan is akadt, aki rendevút kért - de vannak ennél "cifrább" esetek is, kérdezze meg csak a bejelentő készüléknél dolgozó kollegamőmet!
Kérdeznem sem kell, mivel Vida Ferencné hallotta az előbb elmondottakat.
- Sajnos vannak telefon betyárok is szép számmal, néha elég csúnya modorban beszélnek velünk. Az éjszakás kolleganők szoktak főként panaszkodni. Sokan örülnének, ha lenne telefonjuk, akinek van, ne szórakozásra használja, a telefon nagy kmcs, életmentő, áldásos készülék. A posta mindent megtesz a lakosságért, a lakosság is tegyen meg mindent a készülékek védelme érdekében. Nagyon szoszomorú látvány egy megrongált telefonfülke...
Hámori Imre