A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Délmagyarország - dm_1967_03_05_3p.txt

Dr. Csanádi Győrgy közlekedés- és postaügyi miniszter sajtótájákoztatója

(Részlet a cikkből...)

Két példa: a vasút és a telefon
A közlekedéspolitikai elképzelésekben egyébként minden téren alapvető szerep jut annak, hogy saját hazai ipari bázisra építsünk. Ezt szolgálja a Diesel-motor gyártás hazai bázisa, az említett licenc megvételével, valamint Győrben vasúti teherkocsigyár létesítése évi háromezer kocsi kapacitással. Ennek üzembeállításával a MAV teherkocsiparkját hazai gyár szerkeszti és gyártja a korszerű közlekedési igényeknek megfelelően. Kohászatunk megfelelő minőségű sinek gyártását biztosítja, a vasbetonalj gyártásban pedig már exportképesek is vagyunk.

- Ellenkező példát is említett a miniszter elvtárs arra, hogy mit jelent az ipari bázis megléte vagy hiánya. Egyik legnagyobb problémánk, hogy nem tudunk a posta hírközlésvonalán a rendkívül sok jogos telefonigénynek eleget tenni. Angliában, Franciaországban is fél évig tart, amíg az igénylők telefont kapnak, azonban mi sajnos félévi várakozással sem tudjuk az igények kielégítését biztosítani. A jelenleg gyártott telefonközpont-rendszer lényegében megegyező az 1928-ban üzembe helyezett távbeszélő-központtal. Ezért kábelek és a hozzátartozó átviteltechnikai berendezések területén, a világszínvonaltól való elmaradás gyors felszámolása érdekében, a Kohó- és Gépipari Minisztériummal együttműködve licencvásárlást tervez a KPM.
A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1966   <<   1967   >>   1968
Home
Delizsánsz.