Délmagyarország - dm_1992_10_07_1p.txt
Bírjuk ki decemberig!
Idegek és telefonok
Az utóbbi hetekben még a korábbinál is elkeserítőbb helyzetben érzi magát az, aki netalán telefonálni óhajt. Perceket, fél-, sőt (egyesek szerint) egész órákat kell várni a vonalhangra, s utána már hallgathatjuk is a foglalt jelzést...
- Az újabban tapasztalható "helyzetről" Vojnár Lászlót, a Magyar Távközlési Rt. szegedi igazgatóját kérdeztük. Nem egészen öt percbe telt, amíg sikerült munkahelyén fölhívnunk, de mint korábban rögtönzött közvéleménykutatásunkból megtudtuk, mások rendszeresen másfél-két órát is várnak vonalra, miközben idegrendszerük fokozatosan rongálódik...
- Miért kapunk ilyen nehezen vonalat?
- A jelenleg működő telefonközpont teljesítőképessége csúcsán üzemel, és nem bírja el az egyre növekvő terhelést. Az utóbbi időben tapasztalható rosszabbodásnak még az is oka, hogy a nyári szabadságok végeztével még inkább megnőtt a forgalom.
- Semmit sem lehet tenni a javulás érdekében ?
- Igazi megoldást csak az új telefonközpont üzembe helyezése hozhat. Ez december végére várható. Addig már csak enyhíteni tudjuk a bajokat: jelenleg is keressük azokat a műszaki megoldásokat, amelyek valamelyest csökkenthetik a nehézségeket. Így például azon dolgozunk, hogy a Szeged környéki hívásokat helyben, a szegedi központ nélkül bonyolítsák le. Lehetőségeink szerint igyekszünk tehermentesíteni a várost az átmenő hívásoktól is.
- Ugyancsak sok bosszúság forrása, hogy a hívásra gyakran foglalt jelzés a válasz.
- A közületi előfizetők alközpontjai is túlterheltek: nehéz őket hívni, s belülről sem tudnak kifelé telefonálni. Ehhez több vonalat kellene bekötni, ám erre az új központ befejezéséig kevés az esély. Visszatérve a vonalhangra: mérőhívásaink valamelyest javuló tendenciát mutatnak: péntek óta - tehermentesítő intézkedéseink eredményeként - átlagosan harminc másodperc várakozási idő után lehet vonalat kapni.
- Igaz, hogy több előfizető jelezte: nem egyenlíti ki a telefonszámlát, amíg ilyen a szolgáltatás színvonala?
- Hozzám még nem érkezett ilyen hír, és remélem, hogy elviselhető szinten tudjuk tartani szolgáltatásunkat az új központ átadásáig hátralévő hónapokban.
NY. P.