A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)
Petőfi Népe - pn_1993_01_06_47p.txt
Telefonszámcserék
Ki fizeti a számlát?
A december 18-a óta működő Rókusi körúti telefonközpont üzembe helyezése olyan kezdeti bajokkal is járt, hogy néhány telefonszám összekeveredett. Vadidegen családok, valamint gazdasági, kereskedelmi társulások után érdeklődnek a legváratlanabb pillanatokban olyanok lakásán, akik természetesen értetlenül állnak az eset (és a telefon) előtt. A magyarázat: az új központ bekapcsolásakor sokezer "madzagot" kellett bekötni, s ezek közül néhány rossz helyre került. így cseréltek gazdát a telefonszámok. A hiba nem kijavíthatatlan, viszont többekben fölmerült a kérdés: mi történik, ha valakinek a telefonszámát mások használják, és tetemes számlát hoznak össze? A Szegedi Távközlési Igazgatóságon megtudtuk, hogy senkinek sem kell mások helyett fizetni. Az új központ automatikusan részletes számlát készít minden beszélgetésről. Ezen szerepel a beszélgetés dátuma, ideje (kezdete és vége, óra-perc szerint), a hívott fél - egyszóval minden olyan adat, amelynek segítségével ezután a korábbinak töredékére csökkenhetnek a számlapanaszok. A számcserék ügyének tisztázása érdekében a legfontosabb: azonnal bejelenteni a hibát. A bejelentés dátumától számítva már nem a telefonszám eredeti tulajdonosának kell fizetnie a beszélgetések díját, hanem annak, aki a számot valójában használta. Az első részletes telefonszámlákat február közepén kapják meg az előfizetők - a digitális központ új szolgáltatásainak kínálatával együtt. Első alkalommal ingyenes lesz a részletes számla, később viszont - mint minden külön szolgáltatásért (ilyen a hívásátirányítás, a konferencia-beszélgetés, a kapcsolások átmeneti szüneteltetése, a részletes telefonszámla, stb.) külön, tételenként fizetni kell. A számcserével "sújtott" előfizetőknek tehát nem kell aggódniuk, viszont ha valami gyanúsat észlelnek, tanácsos azonnal fölhívniuk a hibabejelentőt.
MY. P.