Petőfi Népe - pn_1993_12_14_152p.txt
KÉNYELMI SZOLGÁLTATÁSOK
Telefon- vállalkozóknak!
A Magyar Távközlési Részvénytársaság Szegedi Igazgatósága fejlesztési terveinek kidolgozásakor külön gondot fordít a vállalkozók munkájának megkönnyítésére. Csongrád, Békés, és Bács-Kiskun megyék több városában már be is fejeződött az új, korszerű berendezésekkel ellátott, digitális telefonközpontok üzembehelyezése.
Az új központok szolgáltatásai jelentős mértékben segítik, gyorsítják a vállalkozók munkáját: elsősorban az ő igényeik kielégítését szolgálja a Matáv jelenlegi akciója is.
Makó, Csongrád, Kiskunhalas és Kiskunfélegyháza városokban december 15- éig még fennáll a lehetősége annak, hogy az új jelentkezők előfizetési igényüket jelezzék. Tavaly tavasszal hirdették meg először ezt a lehetőséget, s az akkor érdeklődők lakásán-munkahelyén ez év október-novemberében már meg is szólalt a telefon.
A Matáv most azoknak szeretne segíteni, akiknek az első körben még nem volt módjuk a jelentkezésre. A fölsorolt városok önkormányzati hivatalai már eddig is nagy szolgálatot tettek azzal, hogy vállalták az előfizetők összegyűjtését. A távközlés továbbra is számít a hivatalokra: a telefont igénylő vállalkozók ezután is itt kapnak lehetőséget a pótjelentkezésre.
Vállalkozói igazolvánnyal rendelkezők 130 ezer forintos költségtérítés ellenében juthatnak telefonhoz. A vonalakat legkésőbb 1994. március 31-éig kötik be.
A Matáv - külön gesztusként- a hagyományosnál korszerűbb, Siemens gyártmányú. Euroset 810 típusú készüléket ad új előfizetőinek. E telefon többet tud, mint sok társa: például egyetlen gomb megnyomásával lehet ismételni a foglalt jelzés miatti hívást, nem kell többször beütni ugyanazt a számot. Ezen felül segítségével igénybe vehető minden kényelmi szolgáltatás, amelyet a digitális rendszerű telefonközpont teljesíteni tud.
Hogy melyek ezek?
Ilyen például a hívásátirányítás másik előfizetőhöz. Ha a munkája során sokfelé járó, tárgyaló, intézkedő vállalkozó megadja a központnak azokat a telefonszámokat, amelyeken nagy valószínűséggel elérhető, akkor megtalálják a hívások, nem marad le semmiről.
Az előfizető részletes számla segítségével követheti nyomon, mikor hová, és mennyi ideig beszélt. Ugyancsak saját telefonálási szokásainak ellenőrzésére szolgál a készülékre szerelhető díjszámoló.
A tíz leggyakrabban használt telefonszámot be is programozhatja készülékébe, s ezeket rövidített formában hívhatja.
Ha az előfizetőt netalán rosszindulatú hívásokkal zaklatják, a digitális központ figyelőszolgálata rövid időn belül nyakon csípi a tettest..
És talán az sem mellékes, hogy az új központ azonnal biztosítja a tárcsahangot, nem kell tehát vonalra várni.
A Szegedi Távközlési Igazgatóság már az első bekötési kör végén minden érintett városban ún."Távközlési Centrumokat" rendezett be. A Halló Szaküzletek munkatársai két napon át tartó bemutatón ismertették a korszerű telefonok, üzenetrögzítők, telefaxok, és kis, házi alközpontok tulajdonságait, s tanácsokat adtak ezek használatához. Sőt: meg is lehetett vásárolni a bemutatott készülékeket. Ha igény mutatkozik rá, a Távközlési Centrumokkal ismét találkozhatnak az előfizetők.
December 15-éig talán még elegendő idő maradt annak eldöntésére, hogy a négy város vállalkozói igénylik-e a kényelmi szolgáltatásokat nyújtó telefonokat.
(18851)