A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)
Petőfi Népe - pn_1993_10_12_122p.txt
Magyarország modell a mobiltelefon-piacon
A recesszióba süllyedő Kelet-Európa iránt sok nyugati befektető érdeklődése csökkent, de nem a távközlési társaságoké - írta a Financial Times című brit lap keddi számában Nicholas Denton budapesti tudósító, s hozzátette, hogy a legutóbbi két magyar digitális mobiltelefon-koncesszió győztesei, minden várakozást felülmúlva, közel 100 millió dollár koncessziós díjat és 400 millió dolláros fejlesztést ígértek tíz év alatt. Magyarországot széles körben, kelet-európai modellnek tekintik - írta a brit lap munkatársa.
A US West például hídfőállást akar az EK-piacra való bejutáshoz. A másik vonzerő, hogy a kelet-európai kormányok liberális távközlési rendszert akarnak. A döntő mégis az, hogy a kelet-európai mobilpiac érzéketlen a recesszióra.
A US West korábbi magyar vegyes vállalata, a Westel szolgáltatásaiért sorok állnak, és a magyar előfizetők átlagosan háromszor annyit beszélnek a mobil telefonon, mint a nyugati fogyasztók, a keményebb díjszabás dacára. Magyarország a gyémánt a US West kelet-európai koronájában - mondják a versenytársak is. Ez talán a magyar természetnek köszönhető: ők a térség kereskedői - magyarázta a Telecom Denmark egyik vezetője.
Magyarország szomszédai sem akarnak lemaradni, és a mobil telefon népszerűségének másik magyarázata az, hogy a hagyományos telefonból rossz az ellátás Kelet-Európában. Magyarországon a mobilt használóknak a fele például nem jut telefonhoz - írta a Financial Times tudósítója.