Petőfi Népe - pn_1993_01_26_252p.txt
JAJ A TELEFONBETYÁROKNAK.?
Leleplezhetők a rosszakaratú hívások
Valaki nagyon rossz tréfát űz velem - panaszolta egy ismerősöm, amikor az iránt érdeklődtem, hogy miért látszik olyan fáradtnak. - Minden éjjel, pontosan 3 órakór megszólal a telefon, és kiveri szememből az álmot. Azután reggelig virrasztok, nem tudok még egyszer elaludni.
- Van lehetőség az úgynevezett rosszakaratú telefonhívások ellen védekezni - nyugtatott meg Kovács József, a Magyar Távközlési Részvénytársaság Szegedi Igazgatósága bajai üzemegység-vezetője. - Illetve viszonylag könnyen meg lehet állapítani, honnan érkezett a hívás, milyen számú telefonkészülékről. Ha valakit zaklatnak, kérje írásban a megfigyelést, amit szolgáltatásként - szerény díjért - minden további nélkül vállalunk.
Amint megtudtam, rendkívül egyszerű eljárás az egész. A rosszakaratú telefonhívás közben tárcsáznunk kell egy számot, a megfigyelést kérve, és ekkor az ügyeletes műszerész a központban megállapitja, hogy honnan jött a hívás, majd a távközlési vállalat a számot - és semmi mást - közli az ügyféllel. A többi már a zaklatott előfizető dolga: például polgári per útján kérheti a jogorvoslatot, illetve a zaklatás megszüntetését.
A rosszakaratú hívásnak egyébként ezerféle indítéka lehet: zavaros, pszichopata személyiség, bosszú, ízetlen tréfa és így tovább. Gyakori eset, hogy kicseng a készülékünk, és nem szól bele senki. Ilyenkor két okra gyanakodhatunk. Előfordul, hogy az illetőben nincs annyi tisztesség, hogy azt mondja: - Bocsánat, tévedtem. Ez a jobbik eset, a rosszabik az, amikor a betörő győződik meg így, hogy tiszta-e a terep a „munkára”.
(Ne higgyük, hogy a tippet ebből az írásból kapják!)
Gál Zoltán