A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Petőfi Népe - pn_1970_07_26_228p.txt

Meddig bosszant még?...

Javulás várható a telefonhelyzetben

Vajon mi lehet a ma kecskeméti emberének egyik legnagyobb, mindennapos, sőt minden perces, életét keserítő, permanens bosszúsága? Erre a "találós kérdésre", állítom, hogy tiz válasz közül legalább nyolc azonos lenne: a telefon...

Igen, a telefon, amely - miként sokan mondják - ha van, hát miért nincs? Hosszú oldalakon át sorolhatnám azokat a "sátáni" ötleteket, amelyek a mechanika, a technika ördögének változatos és kimeríthetetlen tárházából származnak.

1. Órákig vár az ember vonalra. Hiába: másfél óra múltán sivító prüntyögés figyelmeztet, hogy elfelejtettem helyére tenni a kagylót...
2. Nagynehezen kapok vonalat és tárcsázok. Ezután mintha elvágták volna. Se kicsengetés, se foglalt jelzés. Az éter süketen hallgat, marad, mi volt...
3. A hívott szám - csodák csodája - jelentkezik. Elkezdjük a beszélgetést amelynek közepén (hozzá kell tennem, hogy fatális véletlen folytán éppen a Szegedi Postaigazgatósággal beszélek) minden elnémul. Ott maradok egy megkezdett mondat közepén a bánatommal, illetve káromkodásaimmal.

De ne folytassuk! Mindnyájan, akik telefont használunk, jobban mondva használni szeretnénk, ismerjük e bosszúságok ezer arcát. Meddig még? Mikorra várható enyhülés, a helyzet javulása, amikor majd a telefon valóban azzá válik, aminek feltalálták: a helyhez nem kötött, gyors beszélgetés, tájékozódás időt kímélő, korszerű eszközévé?

Minderre a legilletékesebb helyen, a Szegedi Postaigazgatóságon kerestünk a napokban választ.
- Gyors változást, javulást ígérni felelőtlenség lenne - mondja ifjú Fábián Pál beruházási osztályvezető. - Azt viszont nyugodt lelkiismerettel közölhetjük a kecskeméti előfizetőkkel, illetve a telefont rendszeresen használókkal, hogy gondjaikat, problémáikat ismerjük, s azonvagyunk, hogy azokra mielőbbi megoldást találjunk.

Még ebben az évben sor kerül Kecskeméten az úgynevezett "ezres bővíttésre”. Ez közelebbről annyit jelent, hogy a hálózatba ezer új állomás kapcsolódhat. Feltétlenül enyhít majd ez az intézkedés a jelenlegi helyzeten, főként a városi déli iparvidékének környékén. Ha ez a bővítés megvalósul - s a Beloiannisz Híradástechnikai Gyárral kötött szerződésünk határideje december 31, -, minden remény megvan arra, hogy a jövő év januárjától kezdve már kevesebb lesz a bosszúság, postai nyelven szólva, enyhül majd "a tárcsahang hiány."

Kishíján 10 millió forintot fordít a Posta az említett munka elvégzésére. Az előzetes tervek alapján - hogy csak néhány főbb városrészt említsünk - előnyösen érinti majd ez a beruházás az Ady Endre és a Husossy utca, a Széchenyi, Szabadság és Kossuth tér, a Dózsa György és az Izsáki út, továbbá a Szalvay körút előfizetőit, illetve a bekapcsolásra váró lakosságát, (A későbbiekben a Bem utca és a Szolnoki út is sorra kerül!)

Feltétlenül kevesebb lesz a várakozási idő, s ahogyan azt a felelős vezető szakemberek közölték, a kecskeméti telefonálások lehetősége remélhetőleg jövőre már megközelíti a normális szintet.

- Fel kell hívni a figyelmet arra is, ami egyébként a Posta felelősségét némiképp csökkenti. Arra nevezetesen, hogy igen sokan még nem tudnak telefonálni ... - mondja Bényi Jenő csoportvezető. - Körülményesen, hosszadalmasan beszélnek, nem telefonszámot, hanem személyt hívnak; nincsenek tisztában a nevek lebetűzésének szabályaival. Ez is feleslegesen terheli a vonalat, s a jóhiszemű, gyakorlott, rutinos telefonálók ennyivel is későbben vehetik igénybe a távközlés eszközeit, lehetőségeit. (Akinek nem inge, ne vegye magára, de a még tétovázók sürgősen tanuljanak meg a telefont használni).

Végezetül még egy jó hírrel örvendeztettek meg bennünket a postaigazgatóság illetékesei: a már folyamatban levő másik munkára, a hálózat bővítésére további 4 millió forintot fordítanak. Elsősorban a még szűkösen ellátott területek igényeit, érdekeit veszik majd figyelembe: azokét a városrészekét, ahol eddig sem légvezeték, sem földalatti kábel nem volt. Ráadásul méltányos bekapcsolási díjat szabnak majd meg, a néhol bizony reálisan követelhető "csillagászati" összegek helyett.

Ez a beszélgetés az igazgatóság képviselőivel kissé lecsillapította háborgó kedélyünket, némi megnyugtatásul szolgált. Meggyőződhettünk arról, hogy gondjainkat szívükön viselik, s az adott keretek, a népgazdasági érdekekkel arányos pénzügyi lehetőségek figyelembe vételével maguk is azon vannak, hogy előbb-utóbb a telefon - ne legyen újságtéma!

J. T.
A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1969   <<   1970   >>   1971
Home
Delizsánsz.