A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Délmagyarország - dm_1991_10_16_7p.txt

Levélváltás

"Tisztelt Főszerkesztő Úr!

A lap szeptember 27-i számában Ny. P. szignóval cikket közöltek az új telefonsorolási rend eddigi tapasztalatairól. "A főfelügyelet nem tárgyal" felcímmel.
- Ez a cím, függetlenül a cikk tartalmától, mindenképpen sérti a főfelügyeletet, de főleg az igazságot.
- Ennek igaztalan voltára csak két tény álljon:
- az egyik, hogy miután a MATÁV Kereskedelmi Igazgatóságával egy épületben vagyunk bérlők, a sorolás témájában legalább fél tucat megbeszélést tartottunk;
- a másik, hogy olyan közös értekezletre is sor került, mélyen mind a vállalat területi igazgatóságainak, mind a területi postai és távközlési felügyeletek illetékes munkatársai által felvetett gyakorlati problémák megbeszélésre kerültek.
- Ami a cikk tartalmát illeti, meg kell állapítani: annak ellenére, hogy a felvetett problémák valósak, a jogszabályra szükség volt. Egy vállalaton belüli szabályozás az adott hiányhelyzetben nem pótol jogi garanciákat is tartalmazó kormányrendeletet. Itt kapcsolódik a témához a Postai és Távközlési Főfelügyelet, mely független hatóságként kapta meg a rendelet végrehajtásának ellenőrzési feladatait, operatív fórumait is biztosítva a sorolással kapcsolatos érdeksérelmekre.
- A főfelügyelet szerepével kapcsolatos cikkbeli hivatkozás - melyből a felcím keletkezett - újságírói figyelmetlenségből (dátum) és bizonyos félreértésből, illetve félremagyarázásból adódik.
- Elöljáróban le kell szögezni, hogy a főfelügyelet egyáltalában nem vett részt a távbeszélő sorolásról szóló 12/1991. Korm. rendelet előkészítésében és a jogszabályban megfogalmazott ellenőrzési feladatok dolgozóinknak jelentős többletmunkát jelentettek, súlyosbítva a cikkben reálisan körvonalazott jogértelmezési kérdésekkel. A felmerülő problémák jellege olyan volt, hogy mint a jogszabály egyik végrehajtójának, a főfelügyeletnek, semmivel sem volt több lehetősége az önálló megoldásra, mint a MATÁV-nak. A megoldás érdekében annyit tehetett és tett is, hogy állásfoglalást kért a felsorolásokban felügyeletileg illetékes minisztériumoktól, de a kapott válaszok sajnos semmiféle segítséget nem jelentettek a émában.
- Visszatérve arra a kérdésre, hogy tárgyalt-e a főfelügyelet, csak annyit, hogy a jogszabály végrehajtására való felkészülés időszakában (május 31. előtt) a megbeszélések során sok olyan (elsősorban a várakozók informálásával kapcsolatos) kérdésre hívtuk fel a MATÁV Kereskedelmi Igazgatóságának figyelmét, melyek megoldásával jó néhány konfliktus elkerülhető lett volna. Sajnos ezek nagy részét nem vették figyelembe, így csak utólag tudtuk ellenőrzéseink során megállapítani, hogy nem a megfelelő körültekintéssel jártak el.
- A fenti tények alapján kérem a lapban a megfelelő helyreigazítást közölni, illetve a felelős újságíróval szemben fellépni, hogy a jövőben hasonló megalapozatlan vádaskodások ne kapjanak helyet a lap hasábjain.

Budapest, 1991. október 2.

Reményi Attila
"főigazgató"




Tisztelt Főigazgató Úr!

- A "Feszültség az új telefonbesorolás körül. (A főfelügyelet nem tárgyal)" című írásom a Telefontos április 26-án megjelent 1991/2. számának 3. oldalán talált interjú felhasználásával készült (erre, igaz a dátum megjelölése nélkül, utaltam is). Békési István, a cikk szerzője a MATÁV két vezetőjével, Lipp István kereskedelmi igazgatóval, és dr. Juhász József megbízott osztályvezetővel beszélgetett, írásomban az ő véleményüket tolmácsoltam.

- Lipp István mondja a "Konzultáció nélkül" című bekezdésben:

- "...1989-ben a minisztériumhoz fordultunk, javaslataink be is épültek az akkori távközlési törvénytervezetbe, de a kérdés nem oldódott meg. Aztán az idén megjelent a kormányrendelet, de anélkül, hogy velünk konzultáltak volna. Véleményünk az, hogy nem minden egyértelmű benne, sőt ellentmondások is találhatók soraik között."

- Dr. Juhász József ehhez a következőkel teszi hozzá, kifejtve a törvény ellentmondásosságát:

- "Javasoltuk, hogy a Posta és Távközlési Főfelügyelet és a Magyar Távközlési Vállalat üljön le egy asztalfőhöz, és beszélje meg a problémákat. Sajnos, nem jött létre ez a találkozó, és ez nekünk gondot okoz. Mert mi van akkor, ha a felügyelet másként értelmezi a rendelet egyes pontjait, mint mi?! Ebből csak hézeteltérés származhat, amit viszont nem szeretnénk."

- A két idézet egyértelműen igazolja, hogy, írásomban ferdítés és hamisítás nélkül adtam tovább a távközlési vezetők véleményét. Azt pedig nem az én feladatom eldönteni, hogy a MATÁV, vagy a Főfelügyelet nyilatkozata felel-e meg, jobban az igazságnak.

Nyilas Péter


A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1990   <<   1991   >>   1992
pn_1991_01_17_120p
pn_1991_01_29_199p
tavirat_1991_01_30

bmn_1991_02_06_46p
pn_1991_02_08_63p
pn_1991_02_11_88p
pn_1991_02_13_106p
pn_1991_02_14_109p
pn_1991_02_14_112p
pn_1991_02_16_140p
pn_1991_02_19_152p
pn_1991_02_20_164p
ht_1991_02_22_6p
pn_1991_02_22_191p

pn_1991_03_06_54p
dm_1991_03_13_130p
ht_1991_03_22_5p
pn_1991_03_22_178p
pn_1991_03_27_230p
pn_1991_03_28_238p
ht_1991_03_29_1p

pn_1991_04_12_96p
pn_1991_04_15_112p
bmn_1991_04_19_189p

bmn_1991_05_08_60p
pn_1991_05_11_92p
dm_1991_05_14_1p
pn_1991_05_14_106p
pn_1991_05_16_128p
pn_1991_05_24_208p
pn_1991_05_30_256p

pn_1991_06_01_5p
pn_1991_06_06_49p
ht_1991_06_07_5p
dm_1991_06_07_7p
pn_1991_06_11_98p
dm_1991_06_12_2p
ht_1991_06_14_1p
pn_1991_06_18_155p
ht_1991_06_21_1p
pn_1991_06_22_195p
pn_1991_06_22_208p

pn_1991_07_02_19p
pn_1991_07_05_50p
pn_1991_07_06_51p
pn_1991_07_11_96p
ht_1991_07_12_6p
ht_1991_07_19_5p
dm_1991_07_19_12p
pn_1991_07_23_187p
pn_1991_07_26_220p
pn_1991_07_29_240p

ht_1991_08_02_8p
pn_1991_08_05_33p
pn_1991_08_06_47p
pn_1991_08_08_62p
dm_1991_08_13_9p
pn_1991_08_13_103p
dm_1991_08_15_12p
ht_1991_08_16_5p
pn_1991_08_18_149p
pn_1991_08_23_183p
pn_1991_08_24_195p
dm_1991_08_26_3p
pn_1991_08_28_225p

pn_1991_09_09_61p
pn_1991_09_11_91p
pn_1991_09_12_97p
pn_1991_09_14_117p
bmn_1991_09_14_129p
pn_1991_09_18_155p
pn_1991_09_19_167p
pn_1991_09_21_185p
dm_1991_09_25_13p
pn_1991_09_25_227p
dm_1991_09_27_6p
dm_1991_09_30_11p
pn_1991_09_30_271p

pn_1991_10_01_3p
dm_1991_10_02_3p
pn_1991_10_03_26p
bmn_1991_10_04_29p
pn_1991_10_04_45p
dm_1991_10_08_1p
dm_1991_10_16_7p
bmn_1991_10_27_260p

dm_1991_11_01_7p
pn_1991_11_03_129p
pn_1991_11_04_30p
pn_1991_11_05_40p
pn_1991_11_07_61p
bmn_1991_11_07_69p
pn_1991_11_11_98p
pn_1991_11_13_127p
pn_1991_11_14_144p
pn_1991_11_19_192p
pn_1991_11_21_205p
pn_1991_11_21_211p
pn_1991_11_22_218p
pn_1991_11_28_286p
ht_1991_11_29_1p
pn_1991_11_29_289p

pn_1991_12_04_29p
pn_1991_12_05_41p
pn_1991_12_05_43p
pn_1991_12_06_49p
pn_1991_12_06_51p
pn_1991_12_10_87p
dm_1991_12_12_5p
pn_1991_12_12_110p
pn_1991_12_12_111p
pn_1991_12_16_145p
pn_1991_12_17_160p
pn_1991_12_19_188p














Home
Delizsánsz.