A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)
Petőfi Népe - pn_1991_05_14_106p.txt
Megváltozott a telefonigények elbírálási rendje
Remélhetően teljesen megszűnik a kiskapu és protekció lehetősége
a telefonkérelmek rövidesen megváltozó nyilvántartási és elbírálási rendszerével. Az elosztást szabályozó új kormányrendelet értelmében a kérelmek sorolásában a Távközlési Vállalat döntési joga megszűnik, feladata kizárólag csak a szolgáltatás lesz - hangzott el a Matáv hétfői sajtótájékoztatóján.
Eddig a Magyar Távközlési Vállalat, illetve jogelődje, a Magyar Posta végezte a beérkező igények elbírálásával kapcsolatos feladatokat. A kérelmek sorolásában egyszemélyi döntési jogköre a távközlési üzemvezetőnek volt, akinek mindenfajta szociális, egészségügyi indokokat és egyéb kategóriákat is figyelembe kellett vennie. A vállalat döntéseit azonban rendszeres kritika érte, így született meg az a gondolat, hogy a sorolás rendezőelveit ne a vállalatnál, hanem magasabb szintű jogszabály keretében szabályozzák.
Az új kormányrendelet fő rendező elve, hogy az igényeket a kérelmek beérkezési sorrendjében kell teljesíteni. Prioritást csak egy nagyon szűk kör - egészségügy, államigazgatás, közbiztonság, közületek élveznek. A rendelet betartását a posta és távközlési felügyeletek ellenőrzik, a panaszokkal is hozzájuk kell fordulni.
A 600 ezer telefonigénylő május végén levélben kap tájékoztatást a rendeletről, és kérelme teljesítésének várható időpontjáról. A Matáv még ebben az évben 108 ezer új távbeszélő állomás bekapcsolását tervezi.
(MTI)