Petőfi Népe - pn_1987_09_28_205p.txt
SAJTÓPOSTA
Számla helyett udvariatlanság
- Idén tavasszal nagyon örültem, hiszen több évi várakozás után végre megérkezett az értesítés arról, hogy májusban, vagy júniusban felszerelik lakásomon a telefont, 6 ezer forint ellenében. Azt is tudtomra adta a távközlési üzem: a bekötésért még plusz 1000 forint körüli összeget kell fizetnem, újabb 300-ba pedig az általam kért piros színű készülék kerül.
- Mivel a technikai művelet nem a velem megbeszélt időpontban történt, távollétem miatt a házfelügyelő volt jelen az elvégzett munkánál, amivel kapcsolatban utólag megjegyeztem: az igényelttől eltérő színű a készülék. Sebaj, gondoltam, fő, hogy használható. Nos, a távbeszélő berendezéssel semmi gond, a költségeket illetően annál inkább.
- Drágállottam a szerelésért summázott pénzt, ezért tételes számlát kértem, mire az üzem ügyintézőnője kioktatóan, udvariatlanul válaszolta: 2000 forint alatti összegről nem adnak elszámolást, ami nekem se jár, hiszen műszaki költségként csupán egy ezres körüli tartozást róttak ki rám.
Lehet, hogy a postai szolgáltató szabályzat így rendelkezik a számlázásról, mégis úgy vélem, a telefonállomás igénylőjét joggal érdekelheti: konkrétan miért kell fizetnie. . .
- írja levélírónk, a Kecskemét, Árpád körút 2. szám alatt lakó: Nagy János.
Megkérdeztük ez ügyben Gyenes Gézát, a megyei távközlési üzem vezetőjét, aki az alábbiakat mondotta:
- A telefon lakásba való bekötése voltaképpen szabványszerű feladat, melynek elvégzéséhez felhasznált kábelek hossza és az egyéb műszaki tartozékok száma, szinte mindegyik esetben hasonló. Ez jellemzi a költségeket is, melyekről külön részletes számlát 2 ezer forint alatt nem készítünk - e teendő nagyon megnövelné adminisztrációnkat -, hanem a nyilvántartásunk alapján megállapított összeggel megterheljük az új előfizetőnk első telefonszámláját. Aki azonban a tételekre is kíváncsi, készségesen megmutatjuk neki, ha befárad hivatalunkba. Ami pedig a kifogásolt udvariatlanságot illeti, azért elnézést kérek. Megjegyzem, efféle nem fordulna elő, ha mindegyik ügyfelünk egyformán megértő, türelmes lenne. Ám a valóságban nem egészen így fest a dolog, s ez óhatatlanul kihat munkatársainkra is.
- Köszönjük e tájékoztatást, melyhez egyetlen megjegyzésünk van: talán a napi munkaidőben, vagy azon kívül mindenki mégsem tudja számlanézés céljából felkeresni a távközlés hivatalát, így célszerűnek tűnik, hogy a költségfelsorolást igénylők papíron is hozzájuthassanak ezen adatokhoz.