A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)


Délmagyarország - dm_1974_12_05_3p.txt

Azonnali kártérítés az elveszett csomagért

Gyorsabb postai ügyintézés

A posta vezérigazgatója a közönségszolgálat javítására tavaly utasítást adott ki a kártérítési ügyek intézési idejének rövidítésére.

A posta-vezérigazgatóság most felülvizsgálattal is ellenőrizte a kártérítési ügyeket. Mintegy 750 csomaggal és 69 ajánlott levéllel kapcsolatos reklamációt vizsgáltak felül. Megállapították, hogy a csomagok kártérítési ügyeit a korábbi 15 nap helyett átlag 10 nap alatt elintézték. A vizsgált ügyek 37 százalékát gyakorlatilag azonnal elintézték. Hasonló a javulás az ajánlott leveleknél is. A felülvizsgálat mindössze négy olyan ügyet talált, amikor a kártérítés a törvényes határidőn túlra húzódott, ebből is csak egy esetben volt hibás a posta.

Mi tette lehetővé az egyszerűbb, rugalmasabb ügyintézést? A vizsgálat szerint az igazgatóságok az utasítás szellemében változtattak a több évtizedes gyakorlaton. Egyebek között a magánszemélyek panaszaival soron kívül foglalkoztak. Korábban addig nem fizették ki a kártérítést, amíg a posta vizsgálta a felelősséget, most a jogosság megállapítása után azonnal kártalanítják a panaszost. Gyakori volt az is, hogy az elveszett, megsérült ajánlott leveleknél, csomagoknál a kárigény meghaladta az előírt mértéket, s ilyenkor a posta és a panaszos vitája miatt húzódott el a kártérítés. Az utasítás nyomán kiadott rendelkezések szerint a posta által meghatározott kártérítési összeg 20 százalékkal túlléphető - ez a gyakorlatban elegendő a kártérítéshez - így az "alkudozás" helyett azonnal fizetnek.
A cikk eredeti linkje...... 1.
Home
1973   <<   1974   >>   1975
Home
Delizsánsz.