A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)
Békés Megyi Népújság - bmn_1994_04_19_242p.txt
HÍR PLUSZ
A pontos idő és a reklám
A piacosodó Oroszországban az egykori szovjet tévés antireklámok után a legváratlanabb és ugyancsak ötletes módon próbálják meg a vásárlókat és a lehetséges hirdetőket elérni a furfangos cégek.
- Az MTI moszkvai irodájához az egyik hírügynökség által telefaxon eljuttatott "szenzációs hír" első látásra megkésett áprilisi tréfának tűnt. Arról volt benne ugyanis szó, hogy a moszkvai telefonközpont új szolgáltatást vezetett be. Csak tárcsázni kell a pontos időt, majd utána egy másik számot, mire válogatott orosz káromkodások hallhatók perceken keresztül a kagylóból. A furcsa hír magyarázatára a pontos idő felhívása ad választ. Káromkodásról szó sincs. Sőt. Egy fölöttébb kellemes és udvarias férfihang közli, hogy a pontosidő-szolgáltatást hatmillióan veszik igénybe Moszkvában naponta és ilymódon az kiváló reklámhordozó. Ezután jönnek a hirdetések majd egy telefonszám, hogy hol lehet reklámot feladni.
* * *
- Ezek után valóban el is hangozhat néhány válogatott káromkodás, igaz, nem a kagylóból, hanem a kagylóba, s ebben az értelemben a hír még igaz is...