Petőfi Népe - pn_1994_12_06_65p.txt
A HALASIAK MÁR CSAK A DIGITÁLIS KÖZPONTBAN BÍZHATNAK
Telefonálni nem kötelező?
Panaszosként fordult hozzánk Ván József kiskunhalasi lakos. Sérelme - hogy a Matáv tízszeres díjat szabott ki rá - sajnos egyáltalán nem kuriózum. Mint írja, ebben az évben egyszer közelítette meg a havi beszélgetéseinek díja az ötezer forintot, ez volt a maximum. Most kapott egy 35 ezer forintos számlát a Matávtól októberre. Tekinthető ez búcsúajándéknak is, hiszen december elsejével EMITEL - fennhatóság alá kerül Halas is. Megkérdeztük a Matáv halasi kirendeltségének vezetőjét, Daday Zoltánt, tudják-e bizonyítani saját igazukat?
- A reklamációra kivizsgálást indítunk. Először egy műszerész a központi számláló berendezést ellenőrzi, ha az rendben van, elektromos szempontból ellenőrizzük, majd végül a hálózati szakember a helyszínen végez vizsgálatokat. Ha mindent rendben találtunk, akkor a következő haviszámlához hozzáadjuk a reklamált összeget is.
- Tehát önök kivizsgálják saját magukat, majd közlik a reklamálóval, hogy a panasza nem jogos?
- Mint ahogy azt is közöljük, ha hibát találtunk.
- Mit tehet ezzel szemben a fogyasztó?
- Jogában áll nem igénybe venni a szolgáltatásunkat.
- Évente hány ilyen pan aszuk akadt?
- Több.
- Mégis, hozzávetőlegesen mennyi?
- Úgy gondolom, ez nem tartozik a nyilvánosságra.
- Mégis jó lenne pontosabb adatot kapni, mert kíváncsi lennék, ebből hány volt az önök bizonyítási eljárása szerint jogos?
Alaposan összegubancolódtak a szálak Kiskunhalason.
- Erre nekem nem áll módomban válaszolni. Talán forduljon az igazgatóság jogi osztályához. Azt tudom mindössze mondani, hogy ezzel a technikával erre vagyunk képesek. A rendszeres számlapanasszal élők esetében előfordul, hogy rákapcsolunk areklamáló tudta nélkül a készülékére egy számlálót, amely rögzíti az állásokat. Kérem, higgye el, hogy szinte minden esetben bebizonyosodik, hogy több a fogyasztás, mint azt a tulajdonos gondolta.
- Azt a számlálót viszont, amelyet a fogyasztó szereltet fel, önök nem fogadják el bizo nyítéknak.
- Mert nincs leplombálva. A 423-mal kezdődő digitális telefonok tulajdonosai már most is kérhetnek részletes számlát. De jövő év végétől a felépülő új központ már erre a szolgáltatásra minden ügyfél esetében alkalmas lesz. Nem azt mondom ezzel, hogy bárki bármikor kérhet visszamenőleg részletes számlát, de panasz esetén kérheti az ügyfél saját kö ltségén a visszamenőleges részletezést.
- S ha a reklamáció jogos?
- Akkor mi álljuk a költségeket. Tartok tőle, hogy lesz még ebből nekünk személyiségjogi problém ánk. Ha a válófélben lévő feleség beperel bennünket, amiért kiadtuk a férj nevére a részletezett szám lát.
- Mit tud a konkrét panaszosunk esetéről mondani?
- A számlázásunk jogos volt. A vizsgálatunk ezt bizonyította.
- Gondolja, a bíróság előtt is megállja a helyét a bizonyításuk? Mert ehhez a reklamálóhoz állítólag nyolc másik csatlakozott hasonló panasszal.
- Ezt nem az én dolgom megítélni, az igazgatóság jogi osztályára tartozik.
- hajós -