A Szegedi Postaigazgatóság és Magyarország távközlése
a sajtó szemével.
A kezdetektől ... napjainkig.
Történelmi érdekességek.
(1850-1994)
Petőfi Népe - pn_1994_11_09_118p.txt
Háziorvos és a telefon
A Telefont az orvosnak! című cikkhez szeretnék hozzászólni.
(P. N. 1994. nov. 2. - Fogadóóra. A szerk.)
- Valóban nagy szüksége lenne minden háziorvosnak telefonra, hogy a beteg rosszulléte esetén minél gyorsabban elérhető legyen. De ha éjszaka nem elérhető a háziorvos, akkor sem lehet baj, hiszen azért van az ügyelet. S lehet, hogy éppen a beteg orvosa az ügyeletes. Hiszen, ha belegondolunk, nem várható el orvosunktól, hogy a nap 24 órájában mindig elérhető legyen. Ugyanis, ha éjszakánként rendszeresen csak egy-két hívása van, olyan kimerült lesz, hogy a napi rendelést sem tudja jól végezni.
- Főleg a nagyobb városokban olyan jól szervezett ügyelet működik, amelyben minden ott dolgozó háziorvos részt vesz, s
nyugodtan lehet mondani, hogy éjszakai rosszullét esetén is szakszerű ellátást kap a beteg.
- Kis településen - ha az nincs bekapcsolva egy nagyobb város ügyeleti rendszerébe - valóban az ott dolgozó háziorvos látja el hétközben az éjszakai készenlétet. Ha két orvos van a településen, akkor felváltva végzik ezt. Hétvégén már itt is szervezett ügyeleti rendszerben történik a betegellátás.
- Azt hiszem, a betegek egy része rosszul értelmezi a háziorvos és a körzeti orvos közötti különbséget, s ebből adódnak a problémák. Javaslom a betegeknek, hogy az ezzel kapcsolatos kérdéseiket orvosaiknak tegyék fel, akiktől megtudhatják, mikor, hová fordulhatnak, ha szükség van orvosi segítségre.
Dr. Fehér Pálma Baja