Petőfi Népe - pn_1994_05_04_43p.txt
Miért nem vált hangot a Matáv?
A közelmúltban meghökkentő levelet találtam postaládámban.
A tárgya: felszólítás. A feladója: a Matáv Rt. Bács-Kis- kun Megyei Távközlési Üzeme. A sokszorosított levélben felszólítanak a ki nem fizetett telefonszámlám rendezésére, mert ha nem fizetek, akkor kikapcsolják és leszerelik a készülékemet, a visszakapcsolási kérelmet új igényként kezelik, s ebben az esetben esetleg egy éven túl juthatok újra telefonvonalhoz, a várakozók listájának végére sorolva.
Kaptam ezt a felszólítást mindazok után, hogy az 1982. évi bekapcsolás óta egyetlen egyszer sem volt számlabefizetési késedelmem, OTP-átutalás- sal folyamatosan fizettem. Most gyermekeim távbeszélő kedvének megnövekedése miatt akartam áttérni a készpénzfizetésre. A távközlési üzem viszont a kiküldött számlára rávezette az "átutalásos OTP" fizetési módot, az átutalási számlám számát, viszont a saját számlájával nem küldte a sárga befizetési csekket. Tekintettel a fentiekre, én az utolsó OTP-átutalásként ad acta fűztem le a számlát. A következő havi számlán - amit időben befizettem - már rajta volt a sárga csekk, előre kitöltve.
Nem tudom, hogy egy szolgáltatóüzem - amely az ügyfelek forgalma után befolyó pénzből és azok adófizetői forintjaiból tartja fenn magát - az első fogyasztói hiba esetén miért fenyegetőzik, miért nem tud az üzemi formaváltással megszabadulni az elődjének monopolhelyzetéből adódó hatósági szerepjátszástól, miért nem tud hangot váltani és az ügyfelekkel szemben kötelező udvarias hangot használni? Főleg akkor, ha a hiba elkövetéséhez maga is tevékenyen hozzájárult.
Úgy látszik, a Matáv illetékesei nem nézik a tévéreklámokat, 'miszerint 10 év várakozás helyett 10 perc alatt telefonhoz juthat (bár a vezetékes telefonnal nem azonos anyagi feltételekkel). Nem ártana, ha tudomásul vennék a távközlés területén is a piacgazdaság fokozatos és vissza nem fordítható kiépülését, a kiszolgálás és a kiszolgáltatottság szavak jelentésének homlokegyenest eltérő értelmét.
Szeretném továbbá szíves figyelmükbe ajánlani, hogy a munkában lévő lakosság többségének a munkaideje 6-14, vagy 7.45-16 óra között van, s így a Matáv 9-14 óra közötti pénztári ideje nincs tekintettel erre a tényre. Vagy csak a nyugdíjasokra és a munkanélküliekre vannak tekintettel? Tisztelettel:
Mészáros László, Kecskemét, Budai u. 39. III. 17.