Petőfi Népe - pn_1990_01_17_118p.txt
Ahogyan a holló énekel
"Hogy a holló nem tud énekelni, csak károg?"
Ez igaz, La Fontaine óta tudjuk. Szilágyi Erzsébet azonban - legalábbis Arany János szerint - egy fekete hollóra bízta a levelet, s ez a madár így lett a posta szimbóluma. Az pedig, hogy lassú szárnycsapásaival szállva, miként teljesíti hivatását, majd mindenkit érint. Dicsérik vagy szidják? Erre a kérdésre keresi a választ a Szegedi Postaigazgatóság, amikor a hozzájuk tartozó három megye (Csongrád, Bács- Kiskun és Békés) területén vizsgálják a postai szolgáltatások megítélését, a lakosság szemével - olvasom a Délmagyarország január 13-ai számában. 3600 ember kapott ugyanis a közelmúltban kérdőívet a postától, melyen tudakolják: mi a véleményünk szolgáltatásaikról. Kár, kár ... kár, hogy engem nem kérdeztek!
Évtizedek óta előfizetője vagyok napi-, hetilapoknak, folyóiratoknak. Az előfizetési díjat OTP-egyszámláról utaltatom. Január első napjaiban nem jött a Petőfi Népe, majd egy szóbeli üzenet várt, az egyszámlámon nincs pénz, így ne várjam a lapokat. Elképedve csúszkáltam be este az OTP-be, ahol közölték, nem én vagyok az első, s nem is az utolsó ily panasszal hozzájuk forduló ügyfél. Menjek át a Mehiv hírlaposztályára, hisz az OTP kifizette volna a lapokat, de a Szegedi Postaigazgatóság több százunk számláját - a számítógép feledékenysége miatt (!?) - elfeledte elküldeni. Az OTP egyébként is meghitelezte volna az összeget, ha tényleg nincs az egyszámlán elég pénz. Másnap a hírlaposztály munkatársa egy jókora kartonrakásból percek alatt előszedte előfizetési kártyáim, kifizettem az első negyedévi dijat, ők pedig szíves elnézést kértek. A következő reggelen az elmaradt Petőfi Népék is a postaládámban voltak.
Feltételezem, a posta szóbeli üzenete több száz előfizetőtársamhoz esetleg el sem ért, jó párán lehetnek, akik bosszankodva várják a posta hibájából nem érkező lapokat.
Ezek után mi a véleményem a Szegedi Postaigazgatóságról? Ha már ők rontottak, nem tudnák ők rendbe tenni az előfizetéseket? Ha már a posta tévedett, nem lehetne az ügyfeleket írásban értesíteni, miért nem kapják a lapot és megkérni őket, a hirlaposztályokat keressék fel és ne az OTP-t látogassák feleslegesen?
- esma -